زومجی: آیا کنسول پلی‌استیشن 4 هک و کپی‌خور می‌شود؟

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا هکرهایی که شبانه روز در حال تلاش هستند، راه حلی برای هک کنسول پلی‌استیشن 4 پیدا کرده‌اند و در گوشه‌ای از دنیا هم این هک جواب داده است. از طرفی شنیده شده که در ایران هم یک راه‌حلی برای هک و کپی بازی‌ روی پلی‌استیشن 4 وجود دارد. زومجی در مقاله‌ای مفصل، به این قضیه پرداخته است.
تبلیغات

داستان کپی و هک کنسول‌ بازی محدود به این روزها نمی‌شود و از دیرباز این قضیه وجود داشته است. از زمان کنسول پلی ‌استیشن 1 و پلی‌ استیشن 2 که به‌راحتی هرچه تمام‌تر دیسک‌هایشان کپی می‌شد و در همین ایران می‌توانستیم با قیمت هزار تومان و حتی کمتر خریداری کنیم. وقتی نوبت به کنسول‌های نسل هفتمی رسید، ظاهرا هک این کنسول‌ها سخت‌تر شده بود؛ اما اولین قربانی ایکس ‌باکس 360 بود که فقط کمی بعد از عرضه‌ی بازی شاهد هک شدن آن و به دنبالش، کپی بازی‌هایش بودیم. بازی‌هایی که در ابتدا با قیمت ۲ یا ۳ هزار تومان در ایران فروش می‌رفت و شاید بتوان دلیل عمده محبوبیت این کنسول را همین به اصطلاح کپی‌خور شدنش دانست. کنسول پلی ‌استیشن 3 مقاومت بسیار بیشتری نسبت به هکرها نشان داد و تا حداقل ۵ سال دیواری محکم جلوی هکرها بود؛ اما بالاخره آن هم جلوی هکرها زانو زد و امروزه می‌بینیم بازی‌های پلی ‌استیشن 3 چگونه مثل نقل و نبات روی دیسک‌های حافظه کپی می‌شوند و به‌راحتی هم در کنسول اجرا می‌شوند.

می رسیم به نسل هشتم کنسول‌های بازی. پلی ‌استیشن 4 و ایکس ‌باکس وان که از ابتدای ورودشان به خاطر انواع و اقسام وابستگی‌های آنلاین، تبدیل به دستگاه‌هایی شکست ناپذیر و غیرقابل نفوذ برای هکرها شده‌اند. سیستم‌های پیشرفته حفاظتی درکنار به‌روزرسانی‌های متعدد، نیاز برخی بازی‌ها به اتصال آنلاین و نظارت‌های امنیتی بیشتر کمپانی‌های کنسول‌‌ساز روی کاربرانشان، تقریبا هک این کنسول‌ها را غیر ممکن کرده است. بااین‌حال هکرها بیکار ننشستند و اخبار ضد و نقیضی در مورد هک و کپی‌خور شدن پلی‌استیشن 4 به گوش می‌رسد که ما هم سعی کردیم تا تمامی اطلاعات راجع به این قضیه را جمع‌آوری کنیم و در موردشان تحقیق جامعی داشته باشیم.

برای مشاهده کامل مطلب آیا کنسول پلی‌استیشن 4 هک و کپی‌خور می‌شود؟ به زومجی مراجعه کنید.

Playstation 4

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید. با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات