سقوط کینکت؛ چرا مایکروسافت از امیدوارکننده‌ترین محصولش دست کشید؟

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
شش سال پیش وقتی برای اولین بار کینکت را دیدیم، فکر می‌کردیم انقلابی بزرگ در شرف وقوع است. اما این حسگر حرکتی که ظرفیتش را داشت شیوه‌ی بازی کردن همه‌ی گیمرها تغییر دهد، به فراموشی سپرده شد. دقیقاً چه بر سر کینکت آمد؟ زومجی در مقاله‌ای به بررسی این موضوع پرداخته است.
تبلیغات

زمانی که کینکت هنوز با نام پروژه‌ی ناتال شناخته می‌شد، هر کس فانتزی‌های خودش را درباره‌ی کاربردهای این دستگاه داشت. با این که مایکروسافت از همان ابتدا کاربران کم و سن سال و عادی بازی‌ها را هدف قرار داده بود، همه‌ی گیمرها منتظر اتفاق بزرگی در دنیای بازی‌های ویدیو بودند. دستگاهی که با دوربین مادون قرمز، سنسورها و میکروفون خود به کاربر اجازه می‌داد به وسیله‌ی بدن و صدایش، بازی‌ها و محتوای تصویری را کنترل کند حالا مدت‌هاست که دیگر آن جذابیت سابق را ندارد.

مجموعاً ۲۹ میلیون نسخه از حسگر حرکتی کینکت برای هر دو کنسول فروش رفت، اما به مرور از دور خارج شد. با یک جستجوی ساده می‌توان دید که از هنگام عرضه‌ی ایکس‌باکس وان در حدود دو سال پیش، تنها هفت عدد بازی مخصوص کینکت ساخته شده و ظاهراً قرار نیست بازی جدیدی برای این دستگاه حداقل در آینده‌ی نزدیک ببینیم. حتی به نظر می‌رسد خود مایکروسافت هم از کینکت دست کشیده باشد. دستگاهی که زمانی یک عنصر حیاتی برای ایکس‌باکس وان به شمار می‌رفت حالا از جعبه‌ی آن خارج شده و دیگر کسی مجبور به اتصال آن به کنسول برای بازی کردن نیست. چه اتفاقی افتاد؟

برای مشاهده کامل مطلب سقوط کینکت: چرا مایکروسافت از امیدوارکننده‌ترین محصولش دست کشید به زومجی مراجعه کنید.

کینکت مایکروسافت

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید. با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات