چطور ایکس‌باکس ۳۶۰ را با آیفون کنترل کنیم؟

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
از طریق اپلیکیشن My Xbox Live امکان اتصال آیفون به ایکس‌باکس میسر شده است.
تبلیغات

مایکروسافت اخیرا برنامه کاربردی My Xbox Live را برای دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS به‌روزرسانی کرده تا این امکان را برای طرفداران آیفون فراهم کند که کنسول بازی مایکروسافت را مستقیماً ازطریق گوشی هوشمند خود کنترل کنند. اگر از آن دسته کاربران آیفون هستید که دلتان می‌خواهد همه را سورپرایز کرده و از ابزار الکترونیکی خود نهایت استفاده را ببرید، این مقاله زومیت را تا انتها بخوانید!

اخیرا مایکروسافت برنامه My Xbox Live 1.5 را به‌روزرسانی کرده است به‌طوری‌که می‌توان به‌سادگی و ازطریق گوشی آیفون، کنترل کنسول بازی ایکس باکس را در دست گرفت. این به‌روزرسانی در کلیه پلتفرم‌های گوناگون iOS قابل دسترسی است. اما معلوم نیست که به چه دلیل تنها در گوشی آیفون می‌توان آنرا فعال کرده و به کار گرفت. برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را یک به یک دنبال کنید.

ابتدا، اطمینان حاصل کنید که کنسول بازی و گوشی آیفون‌تان به یک شبکه یکسان متصل شده‌اند. برای بررسی این موضوع می‌توانید به بخش مربوط به وضعیت اتصال بی‌سیم در گوشی آیفون و بخش تنظیمات شبکه در کنسول بازی‌تان رجوع کنید.

پس از کسب اطمینان از درستی مرحله نخست، آنگاه به تنظیمات کنسول بازی در بخش Console Setting بروید. از اینجا نیز به Xbox Companion رفته و عبارت Available را انتخاب کنید و به صفحه اصلی بازگردید. حال Xboxتان آماده اتصال به ابزار دیگری شده است.

اکنون به گوشی آیفون خود بازگردید. اگر هنوز برنامه My Xbox Live را دانلود نکرده اید، سریعاً آن را از App Store اپل دریافت کرده و روی آیفون نصب کنید. پس از این کار آن را اجرا کرده و با ارائه نام کاربری و کلمه عبوری که در حساب Xbox Live خود دارید، به محیط برنامه وارد شوید.

پس از نصب برنامه، به منوی Quick Play مراجعه کرده و آیکان سبز رنگی که با عنوان Connect to Xbox نمایان شده، را انتخاب کنید. حال پیغامی روی صفحه تلویزیونی که کنسول را به آن متصل کرده‌اید، ظاهر می‌شود و اطلاع می‌دهد که گوشی و کنسول با هم متصل شده‌اند. نگاهی به صفحه آیفون خود بیاندازید. اگر قالب دکمه‌های Xbox نمایش داده نشده است، روی نشانه سه نقطه‌ای که در گوشه تصویر است کلیک کنید تا منوهای مربوطه بارگذاری شده و آنگاه Controller را انتخاب کنید.

از این پس می‌توانید به کمک گوشی، در داخل منوهای کنسول بازی‌تان به گشت‌و‌گذار بپردازید. شاید این قابلیت از نظر عملی چیز زیادی به حساب نیاید، اما به هر حال گام مثبتی است و می‌توان امیدوار بود که در آینده نزدیک سطح توانایی چنین برنامه‌ای باز هم بیش از این توسعه پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات