تجربه متفاوت بازی در کنسول Wii U نینتندو [E3 2012]

جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
نمایشگاه‌ سرگرمی‌های ویدیویی، E3، یکی از جذاب‌ترین نمایشگاه‌هایی است که هر ساله انبوهی از مشتاقان را به سمت خود می‌کشد. شرکت‌های سازنده کنسول‌‌های بازی و تولیدکنندگان تجهیزات مرتبط با بازی در کنار سازندگان بازی‌‌های ویدیویی در تلاشند تا در این نمایشگاه آینده محصولات و ایده‌‌های خود را در بازار جهانی تضمین کنند و توان رقابتی و تکنولوژیکی خود را به رخ رقبا بکشند. در این بین نینتندو، مایکروسافت و سونی در نمایشگاه امسال حقیقتا از محصولات جذابی پرده‌برداری کردند که از آن جمله می‌توان به کنسول جدید بازی نینتندو اشاره کنیم. گیم‌پد جدید نینتندو از یک نمایشگر لمسی بهره می‌برد که ویژگی‌های جذابی را به این کنسول اضافه کرده است. در این مقاله به طور خلاصه به اخبار پیرامون Wii U و همچنین بازی‌های ارایه شده سونی برای PlayStation 3 می‌پردازیم.
تبلیغات

در E3 امسال، نینتندو با کنسول بازی Wii U که در E3 سال گذشته نیز به نمایش گذاشته شده بود،  حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. این شرکت ژاپنی چندی است که در رقابت با PS3 سونی و Xbox مایکروسافت به شدت قافله را باخته و تصمیم دارد ابهت پیشینش را با کنسول جدید خود با نام Wii U بازیابد. این کنسول قرار است قبل از تعطیلات تابستانی در اختیار کاربران قرار گیرد ولی تا به اکنون از قیمت آن اطلاعاتی به بیرون درز نکرده است.

کاربران این کنسول می توانند از صفحه نمایش گیم پد Wii U برای فعال کردن تعداد دیگری از کنترل کننده‌ها در بازی‌های مختلف بهره ببرند. کنترلر Wii U بسیار زیبا و جذاب است و می‌تواند هنگام بازی جایگزین تلویزیون شما باشد. یعنی بدون اینکه به تلویزیون نگاه کنید می‌توانید بازی خود را از طریق نمایشگر گیم‌پد ادامه دهید. علاوه بر این شما می‌توانید از کنترلر خود به عنوان تفنگ در بازی استفاده کنید یا از طریق اینترنت، تماس ویدئویی داشته باشید. اگر بخواهید از برنامه‌ها و بازی‌های تناسب اندام نینتندو با نام Wii Fit U نیز استفاده کنید دیگر احتیاجی به تلویزیون ندارید، بلکه دسته بازی تمامی حرکات شما را زیر نظر دارد و از طریق صفحه نمایش آن می‌توانید به حرکات خود اشراف داشته باشید.

یکی از نکات مهم در تداوم حیات این کنسول و موفقیت در فروش جهانی، پشتیبانی تولیدکنندگان بازی از امکانات جدید این کنسول، علی الخصوص تولید بازی‌هایی است که بتواند از نمایشگر دوم Wii U بهترین استفاده‌ را ببرد و موقعیت‌ها جذاب را برای کاربر خلق کند. از دیگر نکات اثر گذار در موفقیت این کنسول به وزن دسته بازی بر می‌گردد واینکه کاربران تا چه حد با آن کنار می‌آیند.

در این بین شرکت سونی هم بیکار ننشسته است و با معرفی بازی Beyond: Two Souls در واقع غوغایی به پا کرده است. این بازی در رابطه با مرگ و عالم پس از آن اتفاق می افتد. بازیگر نقش اصلی در این بازی جودی نام دارد که الن پیچ به‌جای او صحبت کرده است.

این شرکت همچنین با الهام گیری از بازی معروف نینتندو، Super Smash Bros، بازی مبارزه‌‌ای All-Stars: Battle Royale را معرفی کرده است که کاربران می‌توانند در شخصیت‌‌های متفاوتی مانند Parappa the Rapper به مبارزه بپردازند. می‌توان گفت که در این گیم تمام ستارگان سونی جمع شده‌اند و به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند. سونی این امکان را فراهم کرده است که یک طرف مبارزه در این بازی از کنسول قابل حمل Playstation Vita و طرف دیگر مبارزه از PS3 استفاده کند و بدین ترتیب یک مبارزه تن به تن تمام عیار رقم بخورد.

سونی در تلاش‌ است بازی‌های بیشتری را به ویتا اضافه کند و در همین حال باز هم در تلاش است تا گوشی های هوشمند بیشتری را به جمع گوشی‌های دارای حق امتیاز بازی‌‌های پلی استیشن بیافزاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات