زومجی: بهترین بازی‌های شطرنج برای دستگاه‌های اندرویدی

پنج‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
زومجی در مقاله‌ای ۱۴ بازی برتر اندرویدی شطرنج را معرفی کرده است. به کمک این بازی‌ها شما در کنار یادگیری شطرنج قادر خواهید بود بصورت آنلاین با دیگر علاقمندان شطرنج به رقابت بپردازید.
تبلیغات

شطرنج بی شک یکی از اصلی ترین بازی‌های باستانی بر پایه‌ی منطق است. نبردی صلح آمیز تماما براساس عقل و استراتژی برای پیروزی منطقی بر حریف خود که به شما در کنار امکان تقویت هوش، اجازه‌ی روبرو شدن با چالش‌های استراتژیک را می‌دهد. در این مقاله قصد معرفی برترین بازی‌های شطرنج‌ را برای شما داریم. قبل از آن به برخی از اصلاحات به کار رفته در این مقاله اشاره کوتاهی می‌کنم:

  • PGN: یا همان Portable Game Notation استانداری پذیرفته شده توسط مسابقات جهت ارائه فایل مسابقات در رابطه با جزئیات حرکات مهره‌ها در یک بازی است. به کمک این فایل‌ها شما می‌توانید نحوه‌ی انجام مسابقه بین دو شطرنج‌باز را مشاهده کنید.
  • ELO: سیستم رده‌بندی ELO، ایجاد شده توسط آرپاد الو است که جهت محاسبه میزان مهارت بازیکنان در شطرنج استفاده می‌شود. این سیستم در سطح جهانی شناخته‌ می‌شود.
  • FEN: یا همان  Forsyth-Edwards Notation برعکس PGN که فایل است مربوط به نشانه‌ و جایگاه مهره‌های شطرنج در یک خط می‌شود. این اطلاعات همچنین شامل تعداد حرکات، رنگ تخته‌ای که مهره برروی آن رفته و انجام حرکت قلعه می‌شود.
  • شطرنج چشم‌ بسته: در این سبک، شطرنج‌باز بدون نگاه به تخته‌ی شطرنج و مهره‌ها براساس حضور ذهن و قدرت آنالیز ذهنی با رقیب خود مسابقه می‌دهد.

برای مطالعه ادامه مقاله به زومجی مراجعه کنید. 

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات