زومجی: نگاهی به عملکرد استریم بازی‌ها از ایکس باکس وان به ویندوز ۱۰

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با عرضه‌ی ویندوز 10، قدمی بزرگ برای یکپارچه کردن پلتفرم‌های خود کرد. برنامه‌ی ایکس‌باکس روی ویندوز 10، کاربران را قادر می‌سازد بازی‌های ایکس‌باکس وان را روی هر پی‌سی مجهز به این سیستم‌عامل استریم کنند. اما آیا این ویژگی به همان خوبی است که فکر می‌کنیم؟ زومجی در مقاله‌ای به بررسی این قابلیت پرداخته است.
تبلیغات

برنامه‌ی ایکس‌ باکس در ویندوز 10، جوابی بود به شرکت‌های ولو، سونی و نینتندو که هر کدام قبل از مایکروسافت روشی برای استریم بازی‌ها به گجت‌های مختلف ارائه کرده‌اند. روی کاغذ، به‌نظر می‌رسد این ویژگی یکی از بهترین قابلیت‌های سیستم‌عامل جدید باشد که به گیمرها این امکان را می‌دهد هنگامی که تلویزیون یا نمایشگر آن‌ها به هر دلیلی اشغال شد، روی پی‌سی به بازی خود ادامه دهند.

فعال کردن قابلیت استریم به‌راحتی انجام می‌شود، فقط کافی است بعد از اجرای برنامه‌ی ایکس‌باکس به‌دنبال گزینه‌ی «استریم بازی‌» در صفحه‌ی اصلی برنامه بگردید. وقتی برای اولین‌بار آن را انتخاب کنید، برنامه به‌طور خودکار شبکه‌ی اینترنت داخلی شما را به‌دنبال هر کنسولی که به آن شبکه متصل باشد، جست‌وجو می‌کند. این برنامه می‌تواند درستی برقراری ارتباط بین پی‌سی و کنسول را تست کند اما غیر از دو نتیجه‌ی «بله، کار می‌کند» و «خیر، کار نمی‌کند» اطلاعات دیگری در اختیارتان قرار نمی‌دهد. اگر جستجوی خودکار نتیجه‌ای در بر نداشت، می‌توانید کنسول خود را براساس آدرس آی‌پی شبکه‌ای که به آن متصل هستید، به برنامه بشناسانید. برای آزمایش نحوه‌ی عملکرد استریم در این مورد، هر دوی کنسول و پی‌سی ازطریق کابل شبکه به یک روتر متصل بودند اما این قابلیت روی وای‌فای هم امتحان شد.

برای مطالعه ادامه مقاله به زومجی مراجعه کنید.

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات