زومجی: جایگاه بازی های 4K در سال ۲۰۱۵؛ قلمرو گران قیمت گیمرهای حرفه ای

یک‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
برای اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K به چه سخت‌افزاری نیاز دارید.
تبلیغات

شاید بدانید که سیستم‌های پی‌سی تنها پلتفرم‌های مناسب برای بازی در رزولوشن‌های بالاتر از 1080 مثل 2K و 4K هستند و تجهیزاتِ مناسب برای این سطح از پردازش بازی‌ها هم به سرعت در بازار رو به گسترش است. زومجی در مقاله‌ای به طور مفصل به بازی در سیستم‌های بالا رده با رزولوشن 4K پرداخته است و مشخص می‌کند که شما به چه سخت‌افزارهایی برای اجرای بازی‌ها به بهترین‌ شکل در این رزولوشن نیاز دارید.

رزولوشنِ 4K که با نام UHD هم شناخته می‌شود، راهی طولانی را از زمانی که مانیتورِ Asus PQ321 در سال ۲۰۱۳ با قیمتِ زیاد ۳۵۰۰ دلار عرضه شد، پیموده است. اما این روزها اضافه کردنِ یک مانیتورِ4K  مرغوب با فرکانس ۶۰ هرتز به سیستمِ گیمینگِ شما، تنها می‌تواند حدود ۵۰۰ دلار هزینه در بر داشته باشد، به شرطی که بتوانید با پنل‌های ضعیف‌ترِ TN در مقابل همتایانِ با کیفیت‌تر اما گران‌ترِ IPS یا IGZO آن کنار بیایید. 

گذشته از مزایای فضای کاری بیشتر یا افزایش دقتِ نمایش با تطابقِ دسکتاپ در رزولوشنِ بالاتر، انجام این کار فشارِ عظیمی را به منابعِ سیستمی وارد می‌کند. با وجود پیشرفت‌های زیاد در فناوری تراشه‌های گرافیکی، رزولوشن 4K هنوز هم تا حد زیادی قلمروی حرفه‌ای‌ها و خوره‌های بازی محسوب می‌شود،  جایی که یک کارتِ گرافیکی رده بالای ۷۰۰دلاری یکی از ملزوماتِ پایه برای بازی کردن آخرین عناوینِ گیم‌ها محسوب می‌شود. البته این گفته به معنی آن نیست که نتوانید با یک کارتِ رده میانی هم در رزولوشن 4K بازی کنید، اما همه چیز بستگی به این دارد که چقدر کیفیتِ رندرِ گرافیکی و نرخِ فریمِ بازی را بخواهید در ازای پیکسل‌های بیشتر این رزولوشن فدا کنید.

برای مطالعه کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

4k gaming

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات