آیا شرکت‌های Apple و Valve در تلاش برای ساخت کنسول بازی جدیدی هستند؟

چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
شایعات جدید حاکی از آن است که دوستان استیو بزرگ هیچ بدشان نمی‌آید تا در یک همکاری برنده - برنده با یکی از توزیع کنندگان به نام بازی‌های ویدئویی، کنسول‌بازی جدیدی را روانه بازار کنند. مدتهاست که این شایعات درباره عزم شرکت Valve در تولید کنسول بازی سر زبانها است اما زمانی قوت گرفت که هفته گذشته تیم کووک، مدیر عامل اپل از دفتر مرکزی Valve دیدار کرد. از دیگر سوی هنوز هیچ اطلاعی از موضوع این دیدار به بیرون درز نکرده و موجب شده تا ظن کارشناسان را بیش از پیش به یقین بدل کند.
تبلیغات

اهل فن بر این موضوع متفق‌القول هستند که شرکت Valve در تلاش برای ارائه محصولی چشمگیر است اما اینکه کالای نهایی چیست هنوز در حاله‌ای از ابهام قرار دارد. Valve که یکی از برجسته ترین تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای به حساب می‌آید، علاقه زیادی دارد تا کنسول خود را نیز به بازی دوستان عرضه نماید.

گاب نویل، مدیر عامل شرکت Valve پیشتر در مصاحبه‌ای خبری در فوریه گذشته (بهمن 90)، اذعان کرده بود که اگر این کمپانی در آینده کنسولی را روانه بازار کند احتمالا با نام تجاری Steam Box خواهد بود. به تازگی نیز این شرکت اطلاعیه استخدام برای طراحان سخت‌افزار داشته است که هیچ جای شکی را باقی نمی‌گذارد.

البته بازدید مدیرعامل اپل از Valve می‌تواند معانی و مقاصد متفاوت و گوناگونی داشته باشد، اما اگر تمامی پازل‌های این معما را در کنار هم بگذاریم، تنها نتیجه‌ای که می‌توان گرفت دست دوستی این دو شرکت برای بروز انقلابی در دنیای بازی است! از طرف دیگر چیزی به عرضه Macbook Pro جدید اپل نمانده است، ابزاری که خود می‌تواند سخت‌افزار بسیار قابلی برای بازی‌های رایانه‌ای باشد.

Valve خوب می‌داند که چطور خوره‌های بازی‌ها را تغذیه کند اما هنوز نتوانسته به عموم مخاطبان چنگ اندازی کند، موضوعی که بر عهده اپل است و با تبحر و تخصص خاصی که این شرکت در بازاریابی برای محصولات دارد، می توان مطمئن بود که کنسول جدید بتواند در مدت کوتاهی، فروش قابل توجهی را داشته و سود سرشاری را برای هر دو طرف به ارمغان آورد.

بازی، موضوعی است که آدمی از بدو حیات تا آخرین روزهای زندگی از آن غافل نمی‌شود! ابزارها و همبازی‌های ما در طول سالیان تغییر می‌کنند و سبک و سیاق بازی کردنمان نیز، اما چیزی که غیر قابل انکار است وجود ملموس آن در تمامی عرصه‌های حیات و زندگی ماست، شاید این پندار پر بیراه نباشد که زندگی خود بازی بزرگی بیش نیست!

حال نظر شما در این رابطه چیست؟ اگر کاربر پلی‌استیشن سونی یا ویی نینتندو و یا ایکس باکس مایکروسافت هستید آیا تصور می‌کنید محصول مشترک اپل و ولو بتواند با تجربه چندساله این سه شرکت رقابت کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات