زومجی: تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty (قسمت اول: جنگ جهانی دوم)

یک‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
کم‌کم بازار شایعات و اخبار درباره‌ی قسمت جدید سری بازی‌های Call of Duty داغ شده و احتمالا بسیاری منتظر عرضه‌ی این بازی هستند. به همین مناسبت، زومجی در سلسله مقالاتی، تاریخچه‌ی سری Call of Duty را از بدو پیدایش تا به امروز مرور می‌کند و علاقه‌مندان را با فراز و نشیب‌های این مجموعه آشنا می‌کند.
تبلیغات

با اینکه بسیاری نام سری Call of Duty را با اسم شرکت اکتیویژن و استودیو‌هایی مانند اینفینیتی وارد و تری‌آرچ می‌شناسند، اما جالب است بدانید که خالقان این مجموعه همان کسانی هستند که باعث محبوبیت سری Medal of Honor شدند و موتور محرک این بازی تیراندازی اول شخص جنگ‌جهانی دوم را برای کمپانی الکترونیک آرتز راه‌اندازی کردند. جیسون وست و وینس زامپلا قبل از احداث استودیو اینفینیتی وارد برای کمپانی اکتیویژن، در استودیویی به نام 2015 inc فعالیت می‌کردند و سال ۲۰۰۲ سومین قسمت از مجموعه‌ی Medal of Honor را با سبک و سیاقی متفاوت از دو قسمت قبل پی‌ریزی کردند.

۲۲ نفر از اعضای اصلی استودیو 2015 inc که کاملا در روند ساخت MOH: Allied Assault درگیر بودند، همان سال از آنجا جدا شدند و استودیویی دیگر را به نام اینفینیتی وارد تاسیس کردند. اینفینیتی وارد در ابتدا یک کمپانی مستقل بود اما اکتیویژن که فروش و کیفیت بالای بازی MOH را دیده بود و حالا اعضای اصلی استودیو سازنده‌ی آن را هم مستقل دید، تصمیم به حمایت از اینفینیتی وارد گرفت و با خرید سی درصد از سهام آن و کمک برای انتشار اولین بازی‌شان، به رشد و شکوفایی یکی از بهترین بازی‌های تاریخ کمک کرد.

برای مطالعه‌ی کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

Call of Duty

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات