سونی کارخانه‌ی تولید چیپ‌های پلی‌استیشن را در ژاپن تعطیل می‌کند

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از کارخانه‌های سازنده‌ی چیپ‌های کنسول‌های پلی‌استیشن در شهر اویتای ژاپن، قرار است به زودی تعطیل شود. سونی با تعطیل کردن این کارخانه، تمرکز خود را روی تولید سنسورهای دوربین‌های دیجیتال افزایش می‌دهد. با جزئیات خبر همراه ما باشید.
تبلیغات

به نقل از زومجی، مرکز فناوری نیم‌رساناهای اویتا که با نام Oita TEC شناخته می‌شود، وظیفه‌ی ساخت چیپ‌های Cell و RSX در پلی ‌استیشن 3 را داشت و اخیراً به خاطر تقاضای کم این کنسول بازی در شرف تعطیل شدن است. سونی این تصمیم را به خاطر تغییر روند کسب و کار خود گرفته است و فناوری و نیروی انسانی این کارخانه را برای مقاصد دیگری به کار گرفته است. مراحل بسته شدن این کارخانه تا ماه مارس سال آینده به پایان خواهد رسید.

خوشبختانه دویست و بیست کارمند Oita TEC شغل خود را از دست نخواهند داد و به دیگر بخش‌های سونی از شرکتی که روی فناوری‌های نیم‌رسانا تحقیق می‌کند، منتقل خواهند شد. یکی از اهداف سونی برای تعطیل کردن این کارخانه، تمرکز بیشتر روی تولید سنسورهای دوربین‌های دیجیتال است.

تصمیم سونی برای افزایش تولید سنسورهای تصویری خود کاملاً جدی است، به طوری که این شرکت صد و پنج میلیارد ین (حدوداً هشتصد و پنج میلیون دلار) روی کارخانه‌های Nagasaki TEC و Yamagata TEC برای افزایش تولید سنسورهای CMOS سرمایه‌گذاری کرده است. انتظار می‌رود با این سرمایه‌گذاری، میزان تولید سنسورها از شصت‌هزار عدد در ماه به هشتادهزار عدد برسد.

شرکت فناوری‌های نیم‌رسانای سونی در حال برنامه‌ریزی برای بهینه‌سازی و مدیریت بهتر کارخانه‌های تولیدی خود است. این شرکت قصد دارد منابع خود را بیشتر در تولید سنسورهای تصویری خرج کند، جایی که حرف اول را در بازار دوربین‌های دیجیتال می‌زند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات