زومجی: بررسی تاریخچه سری Resistance و آینده آن

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
سری Resistance را اکثر علاقه‌مندان به پلی‌استیشن می‌شناسند. روز گذشته شعبه اروپا شرکت سرگرمی‌های سونی علامت تجاری در حوزه بازی‌های ویدویی با نام Resistance ثبت کرد اما این چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ زومجی در مقاله‌ای به بررسی سری بازی‌های Resistance و آینده‌ی پیش‌روی آن پرداخته است.
تبلیغات

سال ۲۰۰۵ و در تب و تاب اخبار مربوط به نسل هفتم و پردازشگرهای قدرتمند و بازی‌های پر زرق و برق، نمایشگاه سالانه E3 اهمیت‌ دوچندانی پیدا کرده بود. اگرچه سونی با پلی‌استیشن 2 بهترین روزهای خود را سپری می‌کرد، اما مهاجرت به نسل بعد و همگون شدن با ارتقا سطح تکنولوژی ناگزیر بود و در نتیجه سونی دست پر به رویداد سال ۲۰۰۵ آمد.

نمی‌دانم آن سال و رخداد‌های آن را به یاد دارید یا نه ولی سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ یکی از به‌یادماندنی‌ترین و هیجان‌انگیزترین همایش‌های E3 در این چند سال بوده‌اند تا جایی که همایش سال ۲۰۰۵ اولین بار در تاریخ E3 به صورت زنده از تلویزیون پخش شد. شاید وقتی سال ۲۰۰۵ و E3 با هم تلفیق می‌شود بیشتر مخاطبان بازی‌های ویدیویی یاد آن دمو از پیش رندر شده Killzone 2 می‌افتند که به بمبی خبری در جامعه مخاطبان بازی‌های ویدیویی تبدیل شد. در همین سال و در همین نمایشگاه بود که مایکروسافت از کنسول نسل هفتمی خود رونمایی کرد و پایان همان سال هم آن را به بازار عرضه کرد.اما این‌ها همه اتفاقات آن سال نبودند.

سونی که بر خلاف مایکروسافت ، از یک طرف پلی‌استیتشن 2 را پیشتاز و بی رقیب می‌دید و از طرف دیگر به دلیل مشکلات در خط تولید پردازشگر‌های سل، خود را آماده معرفی کنسول نسل هفتمی خود نمی‌دید، با بازی‌ها و نمایش بازی‌های نسل هفتمی خود قدم به لوس‌آنجلس گذاشت. یکی از بازی‌هایی که سونی آن‌ها را در معرض دید عموم قرار داد Resistance بود که سال ۲۰۰۵ با عنوان I-8 شناخته می‌شد. علت این نام‌گذاری هم این بود که Resistance هشتمین بازی بود که استودیو اینسومنیاک اقدام به ساخت و توسعه آن کرده بود.

برای مطالعه‌ی کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات