استودیوگرافی زومجی: معرفی استودیو بازی سازی تِک‌لند (Techland)

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
زومجی در بخش جدیدی به نام استودیوگرافی، به معرفی استودیو‌های سازنده بازی و پیشینه و سوابق آن‌ها خواهد پرداخت. به مناسبت عرضه بازی Dying Light، زومجی مقاله‌ای تدارک دیده تا استودیو تِک‌لند، سازنده این بازی را زیر ذره‌بین قرار دهد و به بررسی عملکرد آنها بپردازد.
تبلیغات

استودیو تِک‌لند اگرچه نام‌آشنا نیست اما کارنامه‌ پرباری در عرصه ساخت و توسعه بازی‌های ویدیویی دارد. این استودیو  سال ۱۹۹۱ توسط پاوِل مارچیوکا در شهر استورا ویلکودلوسکی کشور لهستان تاسیس شد. تِک‌لند در مدت کوتاهی پس از تاسیس به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین ناشران و توزیع‌کنندگان اروپای مرکزی شناخته شد و سال‌ به‌ سال جایگاه خود در این منطقه از اروپا را بهبود بخشید.

استودیو تِک‌لند فقط در زمینه توسعه بازی‌های ویدیویی فعالیت ندارد، گواه این موضوع فعالیت این شرکت در سایر زمینه‌ها مانند آنالیز بازار، استراتژی بخشیدن به عرضه محصولات و سنجش پتانسیل آن‌ها است. تِک‌لند اگرچه بیشتر به عنوان طراح و مسئول توسعه بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود، اما در خاک خود یکی از بزرگ‌ترین ناشران محسوب می‌شود که وظیفه انتشار و پخش نرم‌افزارهای شرکت مک‌آفی و بازی‌های بزرگی چون PayDay 2 و The Walking Dead را عهده‌دار بوده است.

برای مطالعه‌ی کامل این مطلب به زومجی مراجعه کنید.

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات