زومجی: ۶ بازی کلاسیک که باید برای کنسول‌های نسل هشتم نوسازی شوند

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
نوسازی (Remaster) بازی‌های پرطرفدار و محبوب به یک رویه تبدیل شده است و بازی‌های نسل‌های گذشته یکی یکی برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و Wii U نوسازی می‌شوند. زومجی در مقاله‌ای، به بررسی ۶ بازی خاطره‌انگیز و خلاقانه‌ای پرداخته است که پتانسیل‌های لازم برای بازگشت به نسل هشتم کنسول‌ها را دارند.
تبلیغات

شرکت‌ها و استودیو‌های زیادی به نوسازی‌ بازی‌های قدیمی و محبوب خود برای نسل هشتم روی آورده‌اند و آن‌ها را با استفاده از تکنیک‌های فنی و ظاهری بهتر برای کنسول‌های این نسل منتشر کرده‌اند. سال ۲۰۱۴ همه نوع نوسازی را به خود دید؛ از بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی دهه ۹۰ برای پلی‌استیتشن ویتا تا آخرین نسخه Grand Theft Auto و در آخر بازی تحسین شده The Last of Us که برای پلی‌استیشن 4 عرضه شد.

دسترسی، نقش اصلی را در نوسازی یک بازی ایفا می‌کند. چند نفر هنوز به اولین نسل پلی‌استیشن دسترسی دارند تا بتوانند بازی‌های محبوب آن را بازی کنند؟ همه مخاطبان بازی‌های ویدیویی آن‌قدر فضا برای نگه‌داری کنسول‌های نسل‌های مختلف و پول کافی برای این کار ندارند، اما به ندرت می‌توان کسی را پیدا کرد که دوست نداشته باشد بازی عصر ۱۶بیتی یا بازی‌های کلاسیک پلی‌استیشن را بازی کند. طرفداران بازی Banjo Kazooie دوست دارند دوباره آن را تجربه کنند اما با چه کنسولی و به چه قیمتی؟ بسیاری از بازی‌های قدیمی هستند که با گذشت چندین سال از عرضه آن‌ها هنوز هم درآمد زا هستند و این نشان از محبوبیت آن‌ها و کم‌رنگ شدن گذر زمان در قبال آن‌ها است. زمان و گذر آن تاثیری روی این ‌بازی‌ها ندارند و هنوز هم هستند کسانی که برای بازی کردن دوباره و بدون دردسر لحظه شماری می‌کنند.

با رونق گرفتن نوسازی بازی‌های پرطرفدار و محبوب، حالا می‌توان این انتظار را داشت که دست‌اندرکاران این حوزه بیشتر به این بازی‌ها توجه کنند و آن‌ها را دوباره برای کنسول‌های نسل هشتم نوسازی کنند. نکته قابل توجه این است که منظور ما نوسازی (Remaster) این بازی‌ها است نه بازسازی (Remake) آن‌ها، زیرا به نظر نمی‌رسد کسی منابع مادی و البته زمان را صرف این کند که Final Fantasy VI را با انجام بازسازی شبیه به Final Fantasy XIII کند. در مقاله‌ی زومجی شما با شش بازی کلاسیک آشنا خواهید شد که ارزش نوسازی برای کنسول‌های نسل هشتم را دارند و طرفداران بسیاری هستند که برای آن‌ها لحظه‌شماری می‌کنند.

برای مطالعه‌ی کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات