دستگیری یک عضو لیزارد اسکواد، مسئول هک شبکه پلی‌استیشن و ایکس‌باکس لایو

پنج‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
قطع ارتباط چند روزه کاربران شبکه پلی‌استیشن و ایکس‌باکس لایو به واسطه حملات DDOS گروهی از هکرها با نام Lizard Squad، یکی از مهم‌ترین اخبار حوزه امنیت و بازی‌های رایانه‌ای در سال ۲۰۱۴ بود. اگرچه پس از چند روز کش و قوس فراوان، این گروه عقب‌نشینی کرد اما باز هم یک خبر راجع به این گروه تیتر اول رسانه‌های مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای شد.
تبلیغات

به نقل از زومجی، براساس اسناد منتشر شده در دو نشریه و  ایستگاه پلیس  شهر تامس والی، یکی از اعضای این گروه توسط واحد جنوب شرقی سازمان جرم و جنایت انگلستان دستگیر شده‌ است. لیزارد اسکواد گروهی از هکرها هستند که پس از حملات گسترده اوت سال ۲۰۱۰ به شبکه‌های مختلف مانند بیلیزارد،شبکه پلی ‌استیشن و ایکس باکس لایو اسم و رسمی برای خود پیدا کردند.

پس از حملات ماه اوت میلادی، گروه لیزارد اسکواد با حمله دوباره به شبکه‌های آنلاین سونی و مایکروسافت و پذیرفتن مسئولیت این حمله، خبرساز شدند. این در حالی است که عواقب این حمله و دردسترس نبودن این شبکه‌ها تا تعطیلات سال نو میلادی نیز کشیده شد. برایان کربس، روزنامه‌نگار مستقل که اخبار مربوط به امنیت وب را در سایت شخصی خود منتشر می‌کند با انتشار عکس مربوط به سند وقیقه ایستگاه پلیس کینگستون، خبر از دستگیری یک عضو ۲۲ ساله از این گروه با نام وینیه اُماری را داد.

اُماری در گفت‌وگو با دیلی دات عنوان کرد که پلیس روز دوشنبه او را در منزلش دستگیر کرده‌ است. او پس از اشتراک گذاشتن عکسی از حکم تفتیش منزل به جراید گفت پلیس بین ایمیل‌ها، نام‌های کاربری، رمزهای عبور و اسناد به‌دنبال مدرکی مبنی بر تقلب در حساب‌های پی‌پال بوده‌است. همچنین مبنی بر متن موجود در حکم تفتیش منزل،‌ نیروی پلیس به‌دنبال مدارکی مرتبط با هک شدن پلیس‌استیشن نتوورک و ایکس‌باکس لایو نیز بوده‌است. نیروی پلیس پس از تفتیش منزل اُماری ایکس‌باکس وان، لپ‌تاپ، موبایل و سایر وسیله‌های او را هم با خود برده‌است.

اداره پلیس توماس والی در سایت خود راجع به این دستگیری این‌گونه اظهارنظر می‌کند: «دستگیری ۳۰ دسامبر ۲۰۱۴ در ارتباط با جرایم سایبری مربوط به دزدی و تقلب در حساب‌های پی‌پال در بازه زمانی سال ۲۰۱۳ تا اوت ۲۰۱۴ بوده‌است.» در این اعلامیه اسمی از پلی‌استیشن‌ نتوورک و ایکس‌باکس لایو برده نشده‌است. طبق اعلامیه اداره پلیس توماس والی، اُماری به قید ضمانت تا ماه مارس سال جاری آزاد شده‌ است و اولین جلسه دادگاه وی ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ (دهم مارس ۲۰۱۵) ساعت ۱۱ به وقت محلی در سورِی برگزار خواهد شد. طبق گزارش روز یک شنبه دیلی دات، پلیس بین‌الملل‌ (FBI) در پی دستگیری یکی دیگر از اعضای این گروه در کشور فنلاند است. گزارشی که متعاقبا توسط پلیس بین‌الملل تأیید شد.

نظر شما راجع به دستگیری اُماری، یکی از اعضای گروه لیزارد اسکواد چیست‌؟ آیا این دستگیری‌ از حملات مجدد به این شبکه‌ها جلوگیری می‌کند؟

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات