گزارش روز اول رویداد PlayStation Experience: اولین گیم‌پلی Uncharted 4 و بازگشت God of War

یک‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
مطالعه 6 دقیقه
سونی در ایالت نوادا، شهر لاس‌وگاس میزبان بزرگ‌ترین گردهمایی و نمایشگاه اختصاصی پلی‌استیشن به‌نام Playstation Experience طی بیست سال اخیر است که روز گذشته کار خود را به مدت دو روز آغاز کرد. در ادامه با رویدادهای مهم روز اول این مراسم بزرگ آشنا خواهید شد.
تبلیغات

یکی از سورپرایزهای بزرگ سونی در این مراسم، نمایش اولین ویدئو گیم‌پلی بازی Uncharted 4: A Thief’s End بود و همان‌طور که انتظار می‌رفت با استقبال کم‌نظیری مواجه شد. ظاهرا داستان بازی به سال‌ها بعد از رویداد‌های قسمت‌های قبلی باز می‌گردد و «نیتن دریک» (Nathan Drake)، شخصیت اصلی بازی، نسبت به قبل پخته‌تر شده است. با اینکه هنوز به‌طور دقیق جزئیات داستان دردسترس نیست، اما مشخص است که مانند قبل، او به‌دنبال گنجینه‌ای مخفی و اسرارآمیز است که این‌بار هم باید با افراد و گروه‌های خلاف‌کار دیگر مقابله کند.

سیستم گیم‌پلی تا حد زیادی به استانداردهای قبلی پای‌بند است و برای هواداران این مجموعه کاملا آشنا است. اما استودیوی خلاق ناتی‌داگ به این مورد بسنده نکرده و تغییراتی به سبب بهبود و ارتقا سطح روند بازی صورت داده تا کاملا احساس شود این یک بازی نسل بعدی تمام عیار است. از نظر جلوه‌های بصری مثل همیشه ناتی‌داگ توانسته تا چندین قدم جلوتر از دیگران حرکت کند و جلوه‌های گرافیکی خیره‌کننده‌ای را چه در محیط کاملا پویای بازی و چه در انیمیشن‌ها و زد و خوردها اعمال کند. هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای این بازی انحصاری پلی ‌استیشن 4 اعلام نشده ولی علاقه‌مندان حتما در سال آینده‌ی میلادی می‌توانند به این عنوان دسترسی داشته باشند.

Uncharted

نمایشی از گیم‌پلی عنوان انحصاری دیگر، Bloodborne، مانند همیشه تماشایی و جذاب بود که باز هم اتمسفر تاریک، افسرده و کابوس‌وار این بازی را به همه نشان داد. استودیو From Software کار خود را به خوبی انجام داده‌ است و ظاهرا با یکی از بهترین عناوین این استودیو و سبک نقش‌آفرینی روبه رو هستیم.

Batman: Arkham Knight یکی از عناوین چند پلتفرم مورد انتظار سال آینده است که با هر نمایش خود، مخاطبان را بیش‌ازپیش به وجد می‌آورد. از روز اول رونمایی این بازی، مشخص شد که محتوای انحصاری خاصی برای کنسول پلی ‌استیشن 4 دردسترس خواهد بود که بخش‌های جدیدی در گیم‌پلی و روند داستانی ایجاد می‌کند. در جدیدترین نمایش این بازی، بخش‌هایی از این محتوای انحصاری که شامل درگیری بین شخصیت منفی Scarecrow و بتمن است به تصویر کشیده شد. این محتوای انحصاری بسیار عالی کار شده است و مطمئنا برای کاربران پلی‌استیشن 4 با ارزش خواهد بود. بخش دیگری از گیم‌پلی بازی هم به نمایش درآمد که بتمن به‌صورت ریموت، ماشین مخصوص خود را کنترل می‌کرد و با یک هلیکوپتر به مبارزه پرداخت. Batman: Arkham Knight در ژوئن سال آینده میلادی برای پلی‌استیشن 4، ایکس ‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

batman akhram

شرکت ژاپنی کپ‌کام، یکی از ده‌ها بازی‌سازی بود که در مراسم بزرگ سونی حضور داشت و از محصول جدید خود به‌نام Street Fighter 5 رونمایی کرد. این بازی انحصارا برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد و بازیکنان هر دو پلتفرم می‌توانند به‌صورت Cross Platform‌ با یکدیگر به رقابت بپردازند. هیچ تاریخ انتشاری برای این بازی مبارزه‌ای اعلام نشد. این شرکت همچنین اعلام کرد نسخه‌ی Ultra Street Fighter 4 بهار سال آینده‌ی میلادی فقط برای کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. تمام محتویات و شخصیت‌هایی که در قالب بسته‌های الحاقی قبلا منتشر شده بود در این نسخه‌ی پلی‌استیشن به‌صورت یک جا وجود خواهند داشت.

Street-Fighter

استودیو Ready at Dawn با بازی انحصاری The Order: 1886 حضور پیدا کرد و ویدیوی گیم‌پلی جدیدی را به نمایش گذاشت. این تریلر گیم‌پلی درواقع مربوط به ویدیوی سینمایی بود که در جریان مراسم بازی‌های سال به نمایش درآمد و تمرکز خاصی در بخش نبردهای تن به تن داشت. The Order: 1886 در ماه فوریه سال ۲۰۱۵ انحصارا برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.

اسکوئرانیکس با Final Fantasy 7 آمد و اعلام کرد این بازی برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. این عنوان یک بازسازی نیست و تنها یک پورت از نسخه‌ی PC روی پلی‌استیشن 4 خواهد بود.

خالق بازی‌های مطرحی مانند God of War و Twisted Metal، طبق وعده‌ای که داده بود از بازی جدید خود به‌نام Drawn to Death که یک عنوان تیراندازی چند نفره آنلاین است رونمایی کرد. مکانیزم و نحوه‌ی روایت بازی بسیار خاص است. کل بازی در دفترچه‌ی نقاشی یک نوجوان جلو می‌رود و جلو‌ه‌های بصری بازی به‌صورت نقاشی‌های سیاه قلم به نمایش درمی‌آید.

Drawn-to-Death

استودیو دابل فاین و بازی‌ساز معروف، تیم شفر حضور پررنگی در مراسم سونی داشتند. نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی قدیمی Maniac Mansion 2: Day of the Tentacle که سال پیش برای پلتفرم‌های PC، مک و لینوکس عرضه شده بود، سال آینده برای کنسول دستی ویتا و پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. عنوان دیگر این استودیو، Grim Fandango نام دارد که نسخه‌ی بازسازی شده‌ی آن ۲۷ ژانویه به پلتفرم‌های پلی‌استیشن ویتا و پلی‌استیشن 4 راه پیدا می‌کند. البته نسخه‌های ویندوز، مک و لینوکس هم در این روز منتشر خواهد شد. در آخر، شفر اعلام کرد بازی Broken Age که یکی از آخرین ساخته‌های استودیوی وی است، به کنسول‌های ویتا و پلی‌استیشن 4 سال آینده‌ی میلادی راه پیدا خواهند کرد.

اگر از رونمایی‌ بازی‌هایی مانند Killing Floor 2، بازی ترسناک The Forest و نسخه‌ی غربی عنوان Yakuza 5 بگذریم، به استیج استودیو سانتا مونیکا می‌رسیم که یکی از مهم‌ترین اخبار این مراسم را اعلام کرد. Cory Barlog پس از سخنرانی‌های خود در مورد مجموعه‌ی God of War، اعلام کرد قسمت بعدی این سری هم‌اکنون در دست ساخت است ولی باید تا یک یا دو سال آینده منتظر اخبار تکمیلی آن بمانیم. وی کارگردان قسمت جدید خواهد بود.

God-of-war

او گفت که بازی جدید به هیچ‌وجه یک پیش درآمد نیست و داستانی جدید را روایت می‌کند. او هیچ اشاره‌ای به شخصیت کریتوس نکرد و مشخص نیست آیا در God of War باز هم با شخصیت خشن و معروف این سری ملاقات خواهیم کرد یا خیر.

سونی با دستانی بسیار پر به سراغ هواداران خود آمده است. از عناوین کوچک و مستقل تا بازی‌های بزرگ، در این رویداد دور هم جمع شده‌اند تا پلتفرم پلی‌استیشن را به یکی از برترین ایستگاه‌های بازی دنیا تبدیل کنند. علاوه بر مواردی که تا اینجا اعلام کردیم، بازی‌هایی مانند Orks Must Die، Bastion، Super Time Force Ultra، Kill Strain، GunFight، What Remains of Edith، Persona 5 و Wattam در روز اول این مراسم برای کنسول پلی‌استیشن 4 تأیید شدند.

امروز آخرین روز از مراسم بزرگ PlayStation Experience خواهد بود و به مانند روز گذشته، رونمایی‌ها و ویدئو‌های جدیدی منتشر خواهد شد. فردا با گزارش روز دوم این مراسم در خدمت شما زومیتی های عزیز خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات