زوم گیم: Angry Birds: Transformers، پرندگان خشمگین تبدیل‌شونده!

یک‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Angry Birds نامی است که نه فقط برای گیمرها، بلکه برای هر کسی که حداقل یک گوشی هوشمند در دست داشته باشد، آشنا است. شرکت Rovio حال با قسمتی جدید از این بازی‌ بازگشته و روحی جدید را در کالبد این مجموعه تزریق کرده است. در ادامه به معرفی بازی Angry Birds: Transformers خواهیم پرداخت.
تبلیغات

شاید بسیاری بر این عقیده باشند که دوره‌ی بازی‌های Angry Birds به پایان رسیده و آن نبوغ و نوآوری که سابقا این بازی ارائه می‌کرد، حالا شاهدش نیستیم. شرکت Rovio در تلاش است تا این ذهنیت را از بین ببرد و سعی دارد تا مجموعه‌ی Angry Birds را در سبک‌های مختلف عرضه کند. بعد از اینکه پرنده‌های عصبانی پا به دنیای جنگ‌ ستارگان در بازی Angry Birds: StarWars گذاشتند، حال ‌می‌بینیم که دنیای روبات‌های معروف Transformers هم از شر آن‌ها در امان نیست. برخلاف گذشته، جنگ بین پرندگان خشمگین و خوک‌ها محدود به پرتاب پرنده‌ها و هدف‌گیری دشمن از فاصله‌ی دور نیست. این‌بار نبرد شکلی رباتیک و اکشن به خود گرفته و المان‌های مجموعه‌ی Transformers که جدیدا قسمت چهارم فیلم‌شان به کارگردانی «مایکل بی» اکران شده، در این بازی گنجانده شده است.

angrybirds transformers 1

Angry Birds: Transformers، دهمین قسمت از سری بازی‌های Angry Birds است که این بار با دنیای Transformers ادغام شده و پرندگان خشمگین را در نقش Autobirds و خوک‌ها را در نقش Decepticons، جای داده است. سبک بازی به صورت Side-Scrolling دو و نیم بعدی و تیراندازی است. در این بازی، شما کنترلی بر حرکت شخصیت‌ها ندارید و پرندگان در مسیری مشخص شده پیش می‌روند. وظیفه‌ی شما، شلیک به اهداف و دشمنان و عبور از موانع مختلف است.

با اینکه باید در طول مسیر به دشمنان شلیک کنید، اما هدف اصلی، زنده ماندن در مسیر است. برای از بین بردن خوک‌ها راه‌های مختلفی به غیر از شلیک وجود دارد. هدف‌گیری جعبه‌های انفجاری یا نابود کردن سازه‌هایی که دشمن‌ها بر روی آن قرار دارند، شاید شما را به یاد بازی‌های قبلی این سری بیاندازد که این‌بار به صورت پیشرفته دنبال می‌شود.

از مزیت‌های سری Angry Birds، تنوع در نوع پرندگان و قدرت‌های آن‌ها بود که در بازی جدید هم آن شیوه دنبال شده است. علاوه بر این‌که شخصیت‌های قدیمی این سری، در بازی جدید وجود دارند، هر کدام از آن‌ها قادر هستند به مانند ربات‌های Transformers، تبدیل به هواپیما، اتومبیل و هر چیز دیگری شوند و سلاح‌های قدرتمند‌تری را در اختیار داشته باشند. به طور حتم تلفیق این دو مجموعه با یکدیگر سبب شده تا بازی جدید سری Angry Birds به عنوانی مفرح و جذاب تبدیل شود، اما شاید موردی که شما را آزار دهد، عدم دسترسی به همه‌ی امکانات به صورت رایگان است و پس از مدتی کوتاه، بازی شما را مجاب می‌کند که از سرویس پرداخت درون بازی اقدام به خرید سکه کنید و آیتم‌های جدید را تهیه کنید. جمع‌آوری امتیاز در این بازی آنقدرها راحت نیست و کاملا مشخص است که Rovio سعی دارد بازیکنان را به سمت پرداخت پول هدایت کند. 

angrybirds transformers 2

در کل، باید قبول کنیم که سری Angry Birds به مانند اوایل ظهورش در سال ۲۰۰۹، دیگر عنوانی شگفت‌انگیز و خارق‌العاده‌ نیست. با اینکه هنوز فروش این سری برای ناشر و سازنده‌ی آن خوب است، اما نظر منتقدین و حتی مخاطبین به مانند سابق نیست و تغییر سبک‌ها و ادغام این مجموعه با داستان‌های دیگر، تنها راه ممکن پیش‌روی Rovio است تا پرندگان خشمگین را زنده نگه دارد. 

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات