زوم گیم: Blood & Glory، نبرد خونین گلادیاتورها

یک‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
«خون و افتخار» (Blood & Glory) از عناوین درجه یک و مطرحی است که جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای را بر روی موبایل‌های شما به تصویر می‌کشد.
تبلیغات

گلادیاتورها و نبردهای خونین آمفی‌تئاتر روم باستان، همیشه هواداران خاص خود را داشته است و بازی‌های مبارزه‌ای یا به اصطلاح Hack & Slash، همواره با این سبک و سیاق و روایت داستانی همراه بوده‌اند. وقتی شرکت اپیک گیمز سال ۲۰۱۰ بازی تحت عنوان «اینفینیتی بلید» (Infinity Blade) را برای iOS عرضه کرد، با آن گرافیک خارق‌العاده خود که از دل موتور گرافیکی آنریل انجین ۳ خارج می‌شد و آن سبک و سیاق گیم‌پلی، توجه بسیاری را به خود جلب کرد و تبدیل به یکی از برترین بازی‌هایی شد که تا آن زمان برای گوشی‌های موبایل عرضه شده بود. بعد از سال‌ها، نوبت به استودیویی نه چندان معروف، ولی خلاق به نام Glu رسید تا آن فرمول خارق‌العاده‌ی اپیک‌ گیمز را در قالبی جدید، چه از نظر محتوایی و چه از نظر نحوه‌ی عرضه، اجرا کند.

Blood-and-glory-4

«خون و افتخار»، بازیکن را به عصر روم باستان می‌برد. جایی که گلادیاتورها برای نمایشی بزرگ و خونین آماده‌ می‌شوند و در محل مبارزات آمفی تئاتر روم، در میان جمعیت عظیم تماشاگران به مبارزه‌ای می‌پردازند که مرگ یا زندگی آن‌ها را رقم می‌زد. در واقع می‌توان گفت «خون و افتخار» یک تقلید و کپی جاه طلبانه از بازی بزرگ «اینفینیتی بلید» است که در بخش‌هایی موفق و در قسمت‌هایی کمبودهای فاحشی دارد. مزیت بزرگ این اثر، جلوه‌های بصری بسیار خوب و نبردهای درگیرکننده است، اما در نقطه‌ی مقابل، عملا هیچ‌گونه خط داستانی در بازی روایت نمی‌شود و حتی گیم‌پلی بازی آن‌طور که باید و شاید عمیق و حماسی نیست. البته نباید کسانی که این بازی را تهیه می‌کنند انتظار عنوانی در خور نام «اینفینیتی بلید» را داشته باشند، چرا که «خون و افتخار» در رده‌ بندی بازی‌های کم حجم جای می‌گیرد که بدون هیچ هزینه‌ای در دسترس کاربران قرار گرفته است. البته، این یک نوع مزیت بزرگ است و سازندگان توانسته‌اند با ارائه‌ی کیفیتی مناسب در حجمی نسبتا پایین، آن هم به صورت رایگان در سبکی ثابت شده، مخاطبین زیادی را به سمت خود جذب کند.

Blood-and-glory-2

وقتی بازی را شروع می‌کنید، سلاح و زرهی قدرتمند ندارید و باید نبردهای اولیه را که شامل بخش‌های آموزشی هم است، پشت سر بگذارید. بازی زیاد شما را معطل نخواهد کرد و خیلی زود به بخش خرید سلاح دسترسی پیدا می‌کنید تا بتوانید از انواع و اقسام سلاح‌هایی که می‌شود دشمن را با آن سلاخی کرد، با استفاده از امتیازات کسب شده، خریداری کنید. با این‌که بازی رایگان است، اما سازندگان بخشی به نام استور را راه‌اندازی کرده‌اند تا به شیوه‌ی پرداخت درون بازی، اقدام به خریداری سلاح‌ و زره‌های قوی‌تر با پول واقعی کنید.

Blood-and-glory-3

بعد از هر نبرد، بازیکن اجازه دارد تا بتواند سه آیتم سلامتی، حمله و دفاع را به وسیله‌ی واحدی به نام Skill Point ارتقا دهد. متاسفانه میزان دریافت این واحد در بازی بسیار کم است و اگر خیلی شیفته‌ی بازی شدید و می‌خواهید حضور قوی‌تری در آن داشته باشید، باید از سیستم پرداخت درون بازی به مقدار دلخواه Skill Point خریداری کنید.

«خون و افتخار» مطمئنا از بازی‌های سرگرم‌ کننده‌ای خواهد بود که این روزها می‌تواند شما را از روزمرگی و انبوه بازی‌های سبک استراتژیک و مدیریتی تا مقدار زیادی دور کند و انگشتان شما را در نبرد‌های خونین به چالش بکشد.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات