بزرگ‌ترین بروزرسانی سونی برای پلی‌استیشن 4 با اسم رمز ماسامونه در راه است

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
این روز‌ها شرکت سونی در زمینه‌ی بروزرسانی‌ محصولات خود برخلاف گذشته بسیار فعال‌تر شده است و مدام در پی تقویت کارایی محصولات عرضه شده‌اش است. حال سونی قصد دارد بزرگ‌ترین بروزرسانی که از زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن 4 تا کنون بی‌سابقه بوده را منتشر کند.
تبلیغات

در حالی که مایکروسافت، کنسول بازی ایکس ‌باکس وان خود را به صورت ماهانه بروزرسانی می‌کند و هر بار به تغییرات کوچک و نه چندان چشم‌گیر بسنده می‌کند، سونی در سوی دیگر صبر پیشه کرده و خود را برای عرضه‌ی یک بروزرسانی نرم‌افزاری عظیم که کاربر را با دنیایی به مراتب بهینه‌سازی شده‌تر آشنا می‌کند، آماده می‌کند. البته مایکروسافت نیز یک بسته‌ی بروزرسانی مهم که در آن قابلیت تهیه اسکرین‌شات و تغییرات صفحه‌ی داشبورد به ایکس‌باکس وان اضافه می‌شود را برنامه ریزی کرده است.

سونی برای کنسول پلی‌ استیشن 4، بروزرسانی شماره‌ی ۲.۰۰ را با اسم رمز Masamune (ماسامونه) معرفی کرده است. این بروزرسانی باعث خواهد شد تا تغییرات چشم‌گیر در رابط کاربری کنسول ایجاد شود و دست کاربران نیز برای تغییرات دل‌خواه به مراتب بازتر شود. کاربران می‌توانند با استفاده از انواع قالب‌های محیا شده و تنظیمات مختلف در داشبورد، تغییرات عمده‌ای را در ظاهر نرم‌افزاری پلی ‌استیشن 4 ایجاد کنند. پشتیبانی بهینه‌ شده از یوتوب، ارتقاعاتی در بخش SharePlay و هم‌چنین افزوده شدن قابلیت پشتیبانی از دستگاه‌های خارجی برای پخش فایل‌های MP3 از جمله تغییرات قابل مشاهده در این بروزرسانی هستند.

14930099324 91d2678127 h

سونی سعی کرده است تا با این بروزرسانی، تعداد زیادی از باگ‌های نرم‌افزاری را نیز برطرف کند و صفحه‌ی خانه در نرم‌افزار پلی‌استیشن به واسطه‌ی این بروزرسانی، بسیار خوش دست و کاربردی‌تر می‌شود. کاربر در صفحه‌ی خود ۱۵ برنامه و بازی که آخرین بار اجرا کرده است را خواهد دید و در کنار آن، بخش Libery سهولت کاربری بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است.

اما شاید یکی از این قابلیت‌های بروزرسانی شماره ۲.۰۰ سونی به مذاق کاربران پلی‌استیشن پلاس خوش بیاید. بعد از این بروزرسانی، کاربرانی که حساب پلاس در اختیار دارند، می‌توانند تنها با علامت گذاری بازی‌های رایگانی که در طول ماه معرفی می‌شوند، بدون دانلودشان، در لیست خود نگه دارند و هر زمان که مایل بودند آن‌ها را دانلود کنند. پیش از این کاربر باید بازی را دانلود می‌کرد تا به آن تعلق می‌گرفت در غیر این صورت، با اتمام وقت دیگر آن عنوان در دسترس نبود.

15364233019 eee95e6bd8 h

اگر از جمله‌ کاربران پلی‌استیشن ۴ هستید که مایل هستید از فرامین صوتی برای کنترل کنسول استفاده کنید، با بروزرسانی ماسامونه، فرامین صوتی زیادی به کنسول اضافه خواهد شد و کاربر با گفتن All Commands می‌تواند به تمامی فرامین صوتی قابل درک کنسول دسترسی داشته باشد و آن‌ها را مشاهده کند.

سونی با بروزرسانی جدید خود، پاسخ خوبی به خواسته‌های کاربران پلی‌استیشن خواهد داد و علاوه بر مواردی که گفته شد، اشکالات و باگ‌های زیادی را در سیستم‌ خود برطرف خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات