زوم گیم: با Cars: Fast as Lightning، دنیای ماشین‌ها را در دست بگیرید

پنج‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
مطالعه 4 دقیقه
بازی موبایلی Cars: Fast as Lighting با تلفیق دو سبک محبوب، ایده‌های جالبی را ارائه داده است.
تبلیغات

همیشه انیمیشن‌های با کیفیت دیزنی و پیکسار برای همه‌ی سنین، جذاب و دیدنی بودند و هستند و مطمئنا کمتر کسی است که با محصولات این غول‌های ساخت و توسعه‌ی صنعت انیمیشن‌ ‌آشنا نباشد. در کنار این فیلم‌ها، معمولا بازی‌های ویدیویی منتشر می‌شوند که گاها از کیفیت خوبی نیز برخوردار هستند. حال اگر این بازی، ساخته‌ی شرکت گیم‌لافت هم که باشد، مطمئنا با محصولی ورای تصور روبه رو خواهیم شد. Cars: Fast as Lighting عنوانی است که با تلفیق دو سبک محبوب، ایده‌های جالبی را ارائه داده است. با زوم‌گیم امروز همراه باشید.

انیمیشن Cars یا ماشین‌ها، یکی از محبوب‌ترین سری انیمیشن‌های دیزنی و پیکسار است که تا به امروز بازی‌های زیادی براساس فیلم‌هایش ساخته شده است. اما این‌بار شرکت بازی‌سازی گیم‌لافت با استفاده از شهرت ماشین‌ها و شخصیت‌ها و اتمسفر حاکم بر این انیمیشن، داستانی دیگر، جدا از فیلم‌های عرضه شده در سبک و سیاقی جدید و خلاقانه پدید ‌آورده است که دستآورد این نوآوری‌ها، Cars Fast as Lighting می‌شود. این بازی تلفیقی از سبک ریسینگ و مدیریت استراتژیک است که به بازیکن امکانات فراوانی برای پیشرفت در بازی می‌دهد.

گیم‌لافت با تلفیق این دو سبک، توانسته است فضای زیادی را برای تعریف داستانی نه خیلی پخته، اما سرگرم‌کننده پدید بیاورد و از پتانسیل و محبوبیتی که سبک‌های مدیریتی و استراتژیک این روزها به واسطه‌ی بازی‌هایی مانند Clash of Clans ایجاد کرده‌اند، در یک فضای دیگر، با شخصیت‌ها و برندی مطرح، پایه‌ریزی کند.

cars-fast-as-lightning-cheats-1

گیم‌پلی بازی شامل دو بخش مجزا اما مرتبط به هم است‌. بخش رانندگی و مسابقات در نگاه اول ساده به نظر می‌رسند و شاید در یکی دو ساعت اول که مشغول بازی هستید، چالش خاصی بازیکن را درگیر خود نکند، اما کم کم به واسطه‌ی پیشرفت در بازی، این سادگی همراه با هیجانی مضاعف به خاطر چیدمان جاده‌ای و شخصی‌سازی‌ها منحصر به فرد می‌شود. این‌جا درست روی دوم سکه است که خودنمایی می‌کند و آن، بخش استراتژیک بازی است.

Screenshot.361448.1000000

شهر Radiator Springs، همان شهر معروف سری انیمیشن‌های ماشین‌ها، این‌بار در دستان شما است تا با مدیریتی صحیح بتوانید به پیشرفت اهالی آن کمک کنید. دو منبع مالی بازیکن به مانند بیشتر بازی‌های استراتژیک، سکه و الماس است که الماس بسیار کم به دست میاید و بازیکن می‌تواند از طریق پرداخت درون بازی، اقدام به خرید الماس برای پیشرفت هرچه سریع‌تر در بازی کند. بیش از ۳۰ ساختمان قابل ارتقا برای احداث وجود دارند که هر کدام از آن‌ها، آیتم‌های زیادی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد که می‌تواند تا مدت‌های زیاد سرگرم‌کننده باشد. از طرفی با بروزرسانی‌های گیم‌لافت، این مقدار می‌تواند افزایش پیدا کند. اهالی این شهر همگی از شخصیت‌های انیمیشن هستند که می‌توان با آن‌ها تعامل داشت و خواسته‌هایشان را در شهر برآورده کرد. رسیدگی به شهر و اهالی آن امتیاز سکه برای بازیکن به همراه دارد.

cars-fast-as-lightning-cheats-2

اما ساخت و ساز فقط محدود به شهر نیست. همان‌طور که گفتیم، چیدمان جاده‌ای قابلیت شخصی‌سازی دارد. با صرف سکه و الماس می‌توان عوامل مختلف در جاده‌ی مسابقه ایجاد کرد که این عوامل سبب جذب اهالی شهر برای اجرای مسابقات می‌شود. نوع مسابقات بسته به شخصی‌سازی‌های بازیکن هیجان‌انگیزتر خواهد شد و به لطف کارگردانی سینمایی گیم‌لافت، تماشای گیم‌پلی بازی که از گرافیک سه بعدی در کنار صداگذاری حرفه‌ای برخوردار است، بسیار لذت بخش خواهد بود.

همان‌طور که گفتیم نقطه‌ی قوت این بازی، گرافیک بسیار خوب و لذت‌بخش آن است و از طرفی، گیم‌لافت از صداپیشه‌های اصلی انیمیشن در بازی خود بهره برده است. اما از طرفی، شاید زمان کم مسابقات رانندگی مقداری برای بازیکنان آزار دهنده باشد. اگر صرفا دنبال یک بازی کاملا ریسینگ هستید، Cars Fast as Lighting یک عنوان کسل کننده برایتان خواهد بود. اما اگر به دنبال یک ایده‌ی تازه و تلفیق سبک اصولی هستید، این بازی یکی از بهترین محصولات لایسنس شده‌ی گیم‌لافت است. البته، بیشتر امکانات رده بالای بازی نیازمند خرید و خرج الماس است که شاید این مسئله هم از جذابیت تدریجی بازی کم کند.

در هر صورت، کسانی که تلفن‌های هوشمند ویندوزفون، اندرویدی یا اپلی دارند، تجربه‌ی این بازی را از دست ندهند. مخصوصا که این عنوان بر روی تلفن‌هایی با رم ۵۱۲ نیز اجرا خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات