فروش پلی استیشن ۴ در بریتانیا از مرز یک میلیون دستگاه گذشت

سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
فروش کنسول نسل هشتمی پلی استیشن ۴ شرکت سونی در حالی به مقدار فروش یک میلیون دستگاه در بریتانیا رسیده که آن را در رده‌ی دوم سریع‌ترین رکورد فروش پس از کنسول Wii شرکت نینتندو در این کشور قرار داده است.
تبلیغات

کنسول بازی پلی استیشن 4 از زمان عرضه یعنی نوامبر ۲۰۱۳، تنها در ۹ ماه توانست به این رکورد فروش برسد ودر جایگاه دوم پس از کنسول Wii شرکت نینتندو قرار بگیرد که فقط در ۳۸ هفته توانست به یک چنین رکوردی دست یابد. در جایگاه‌های بعدی می‌توان به پلی استیشن ۳ اشاره کرد که در ۴۶ هفته به آمار یک میلیون دستگاه رسید یا پلی استیشن 2 در ۵۰ هفته و در انتها کنسول مایکروسافتی ایکس ‌باکس 360 که در ۶۰ هفته به این رکورد فروش رسیده بود.

در مصاحبه‌ای که وب سایت یوروگیمر با فرگال گارا (Fergal Gara‌)٬ مدیر بخش بریتانیا شرکت سونی داشته است٬ گارا اظهار داشت که این آمار رسمی به‌طور مستقیم از فروش‌هایمان به مشتریان٬ داده‌ها و گزارش‌ها رسمی به دست آمده است.

وی افزود:‌ «کنسول Wii با سرعتی بیشتر به این رکورد رسید که باید توجه داشته باشیم که این بسیار سریع‌تر از هر کنسول پلی ‌استیشن یا ایکس ‌باکس یا هر کنسول دیگر بوده است».

گارا در ادامه‌ی مصاحبه خود می‌گوید که فروش پلی استیشن ۴ به‌طور قابل ملاحظه‌ای فراتر از انتظار بوده است،‌ و  به هیچ‌وجه پیش‌بینی این را نمی‌کردند که شاید در تعطیلات امسال با مشکل کمبود محصول برای عرضه به بازار مواجه شوند.

گارا در ادامه می‌گوید: «بزرگ‌ترین مشکل ما در تعطیلات کریسمس سال گذشته این بود که ما تولید محصولات را در حد متوسط نگه داشتیم که همین امر پس از مواجهه با تقاضای بالا، ما را مجبور کرد تا درخواست افزایش ظرفیت و تولید بدهیم٬ اما باتوجه‌به اینکه تیم سازنده بهترین عملکرد خودشان رو در آن بازه زمانی کوتاه ارایه دادند تا جواب‌گوی تقاضاهای بالا باشند٬ باز هم نتوانستند آن‌طور که باید و شاید عمل کنند و ما با کمبود کنسول مواجه شدیم».

مدیر بخش بریتانیا شرکت سونی در ادامه می‌افزاید :‌

ما کارمان را با پیش‌بینی شروع کردیم٬ ما آمار پیش‌فروش‌ها را با دقت دیدیم و بررسی کردیم و باز سطح پیش‌بینی خودمان را از مقدار فروشی که می‌توانیم در آینده داشته باشیم افزایش دادیم؛ اما باز تقاضا بیش از چیزی شد که فکرش را می‌کردیم. همین ماه آوریل بود که ما تازه شروع کردیم به عدد تقاضای مشتریان‌مان برسیم. با این حساب من می‌توانم با اطمینان بگویم در کریسمس پیش رو یا فروش بالا و قوی خواهیم داشت یا حداقل آمار قابل قبول و رضایت‌بخشی را شاهد خواهیم بود و من فکر نکنم مشکلی برای مصرف‌کنندگان به وجود بیاد.

که کنسول پلی استیشن ۴ شرکت سونی طبق آمار رسمی تا این لحظه در ۵۴ کشور دنیا عرضه و به رکورد فروش جهانی ۱۰ میلیون دستگاه رسیده است و سونی هنوز برنامه‌هایی برای عرضه در ۱۲ کشور دیگر از جمله چین که می‌تواند یک بازار خیلی بزرگ و پرسود را برای سونی دربرداشته باشد٬ در نظر دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات