Doom، اولین بازی کامپیوتری که از Vulkan graphics پشتیبانی می‌کند

دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت Id Software که بازی معروف Doom را تولید کرده است، به تازگی یک پچ برای این بازی منتشر کرده که باعث می‌شود بازی مورد اشاره از Api های Vulkan پشتیبانی کند و در نتیجه بازی‌ با نرخ فریم بالاتر و کیفیت بهتری اجرا شود. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نسخه جدید بازی Doom در ماه می سال میلادی جاری عرضه شد و همزمان با عرضه این بازی، انویدیا یک ویدیو از Doom منتشر کرد که در آن بازی مورد بحث بر پایه API های Vulkan اجرا شده بود. با وجود اینکه در ویدیو مورد اشاره سرعت پخش ۶۰ فریم بر ثانیه بود، اما افرادی که این ویدیو را مشاهده کرده‌اند حتی خواستار نرخ فریم بیشتری بوده‌اند. حال تولید کننده Doom یعنی Id Software یک پچ جدید منتشر کرده که باعث می‌شود این بازی بر پایه Vulkan اجرا شود. این اقدام باعث شده تا بازی Doom به عنوان اولین بازی بزرگی شناخته شود که با انتشار یک پچ، قادر است از Vulkan پشتیبانی کند.

اما آیا Vulkan برای شما اهمیت دارد؟ همانطور که در مورد بازی Doom گرفتیم، Vulkan باعث می‌شود بازی‌های مورد نظر شما با نرخ فریم بالاتری اجرا شوند و در نتیجه بازی‌های مورد علاقه‌تان نرم‌تر و روان‌تر اجرا خواهند شد. به عبارت دیگر Vulkan باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای برای بهبود وضعیت گرافیک بازی فقط به دایرکت‌اکس (DirectX) مایکروسافت متکی نباشند. ساخت بازی‌هایی که از Vulkan پشتیبانی می‌کنند برای سیستم‌عامل‌ اندروید و نیز سیستم‌عامل Steam OS آسان‌تر است. بنابراین از نظر تئوری، توسعه‌دهندگان آزادی عمل بیشتری دارند تا بازی‌های خود را برای پلفترم‌های دیگری به غیر از پلتفرم ویندوز عرضه کنند. علاوه بر آنچه گفته شد، Vulkan باعث می‌شود برای اجرای بازی‌ها، پردازنده سیستم فعالیت کمتری انجام دهد و به همین دلیل بازی‌های بهتر اجرا خواهند شد و به همین دلیل است که با پشتیبانی بازی Doom از Vulkan، می‌توان این اثر را در رایانه‌هایی که از پردازنده‌های قدیمی‌تر بهره می‌برند نیز با کیفیت خوبی اجرا کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات