ده شخصیت معروف دنیای بازی‌های ویدیویی

پنج‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
مطالعه 7 دقیقه
این مطلب اشاره‌ای است ویژه به نامداران دنیای پیکسل‌ها، آنهایی که حتی در جهان واقعی پیرامون ما حضوری فیزیکی ندارند، اما در گوشه کنار جهان شناخته شده و میلیون‌ها نفر به آنها علاقمندند. گاهی می‌توان پوسترهای‌شان را روی دیوار منازل دید و گاهی اوقات هم زینت بخش کامپیوترها هستند. برای آشنایی بیشتر با این شخصیت‌های دنیای مجازی که در قلب‌های بسیاری رنگ واقعیت به خود گرفته‌اند، ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.
تبلیغات

سالید اسنیک "Solid Snake"

ده شخصیت معروف دنیای بازی

سالید اسنیک شخصیت اصلی و مثبت سری بازی متال گیر، گویی از بدو تولد جنگجو به دنیا آمده و سرنوشتش هم این است که در جریان مبارزه و به عنوان یک جنگ‌آور جان خود را از دست دهد. این شخصیت توسط هیدئو کوجیما، خالق مشهور و محبوب سری Metal Gear Solid خلق شد. شخصیت اسنیک در اولین سری بازی متال گیر و در سال 1987 معرفی شد. این حقیقت که او در بازی‌های مختلف ظاهری متفاوت داشته، باعث شده  شهرت او تا حدی تحت تأثیر قرار گیرد، ولی با این وجود هنوز هم از وی می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی یاد کرد. 

کِریتِس "Kratos"

شخصیت‌های معروف دنیای بازی

 خدای جنگ یا (God of War) ، داستانی است پر کشش، خشن و البته سرشار از شجاعت و تهور. قهرمان ما کریتوس به عنوان خدای جنگ و همانند یک قصاب بی‌رحم نقش آفرینی می‌کند. کریتس شاید همه خصوصیات فوق را داشته باشد اما بالاتر از همه، او خشمگین است خشمی سهمگین و غیر قابل کنترل. آنچه که کریتوس را به چنین شخصیت فوق‌العاده‌ای تبدیل کرده، انحراف او از مسیر معمول است. این بازی اولین بار توسط استدیوی Santa Monica و به صوت انحصاری برای پلی استیشن 2 سونی ارائه شد. در حال حاضر بیش از چهار نسخه از این سری تولید شده و نسخه جدید نیز به عنوان یک انحصاری کنسول PS4 در دست ساخت است. 

لارا کرافت

شخصیت‌های نامدار دنیای بازی

لارا کرافت یکی از شخصیت‌های جذاب و دوست داشتنی بازی‌های ویدیویی برای همه دوران‌ها لقب گرفته است؛ البته جا دارد از آنجلینا جولی هم تشکر کرد که تأثیر خود را روی این شخصیت جاودانه کرد. در بازی مهاجم مقبره، لارا یک باستان شناس زیبا و ماجراجوی انگلیسی است که جهان را در جستجوی اشیای باستانی و ارزشمند زیر پا می‌نهد. هر چند در نسخه آخر از این بازی، دیگر با آن لارای قوی و ماجراجویی که از هیچ چیز واهمه ندارد روبرو نیستیم، بلکه لارایی که استدیوی Crystal Dynamics به گیمرها معرفی می‌کند، شکست‌پذیر، رنجور و به نوعی باورپذیرتر شده است.  در هر صورت، اگر دوست دارید به جای حل کردن معماهای پیچیده بیشتر با این شخصت و داستان زندگی‌اش آشنا شوید، تماشای فیلم‌های مهاجم مقبره را  فراموش نکنید.

سونیک

شخصیت‌های نامدار دنیای بازی

سونیک شخصیت بازی‌های سگاست که رقیب سرسخت سوپرماریو به شمار می‌رود. اگر از بازی‌های سرعتی لذت می‌برید پس قطعاً یکی از طرفدارن مجموعه‌ی سونیک هستید؛ چرا که با سونیک می‌توان با آخرین سرعت ممکن دوید. اولین بازی این مجموعه در 23 ژوئن 1991 به بازار آمد و سونیک هنوز جاودانه و پویا در بسیاری از پلتفرم‌ها از جمله کامپیوتر، پلی استیشن و اندروید می‌تازد.

کن (Ken)

شخصیت‌های نامدار دنیای بازی

کن یکی از شخصیت‌های مهم و کلیدی بازی استریت فایتر به شمار می‌رود. به عنوان یک شخصیت اصلی، او  در همه‌ی  بازی‌های این مجموعه و به همراه بهترین دوستش ریو ظاهر شده است. از نظر ظاهر او  همیشه یک کیکوجی (Keikogi) قرمز رنگ (لباس تمرین هنرهای رزمی در ژاپن) پوشیده و موهای بلوندی دارد. تنها هدفش آزمودن نیروی‌های خود بر علیه سایر مبارزان و شکست آنهاست،  تا در رقابت باقی مانده و هر روز قدرتمندتر شود. معمولاً هر کسی که در مقابلش بایستد طعم شکست را خواهد چشید.

گوردون فریمن

شخصیت‌های ماندگار دنیای بازی

گوردون فریمن قهرمان مجموعه بازی Half-life( نیمه جان) است،  یک دانشمند فیزیک نظری که خود را در حالی می‌یابد که در میانه‌ی یک مبارزه نفس‌گیر گرفتار شده و می‌بایست از نبرد در مقابل بیگانگان و نیروهای انسانی جان سالم به در ببرد. دانشمند دوست‌داشتنی دنیای Half Life، عضلات غول پیکر یا نشانه‌هایی که در غالب قهرمان‌های بازی‌های اکشن دیده می‌شود، ندارد. در واقع گوردون شخصیتی است با بعدهای دیگری از یک قهرمان، قهرمانی که نه دیده می‌شود و نه صحبت می‌کند، ولی باز هم گیمرها را مجذوب اعمال و برنامه‌های خود می‌کند. 

ساب زیرو (Sub-Zero)

شخصیت‌های ماندگار دنیای بازی

یکی از شخصیت‌ها و قهرمانان  بی چون و چرای بازی مبارزه‌ای مورتال کامبت، این شخصیت در قسمت‌های مختلف این بازی حضور داشته است. زمانی که او برای نخستین بار و در اولین قسمت این مجموعه ظاهر شد، با دو حرکت ویژه‌ی خود یعنی دم یخی و لگد جانبی شناخته شد. این حرکات از آن پس به جزء جدایی ناپذیر این شخصیت بدل شدند.

شاهزاده‌ی ایرانی

شخصیت‌های ماندگار دنیای بازی. شاهزاده ایرانی

قهرمان ما که استاد پرش به حساب می‌آید، نخستین بار در بازی شاهزاده‌ی ایرانی و در سال 1989  پا به عرصه‌ی وجود گذاشت. این شخصیت توسط یوبی سافت خلق شده و  به محض وارد شدن به دنیای سه بعدی شهرت بیشتری یافت. هر چند شاهزاده فارسی تناسب زیادی با نام فارسی خود به غیر از نام و نشان ندارد، ولی با داستان‌های جذابش یکی از موفق‌ترین فرنچایزهای یوبی‌سافت محسوب می‌گردد. خالق این شخصیت جردن مکنر است.

پک من (Pack Man)

شخصیت‌های ماندگار دنیای بازی. پک من

این شخصیت به نوعی قدیمی‌ترین شخصیت این فهرست به شمار می‌رود، او در سال 1980 متولد شد. این شخصیت در یک مارپیچ پر پیچ و خم حرکت کرده و یک سری نقاط یا پلت‌ها را می‌بلعد، بازی ساده اما در عین حال سرگرم کننده. شاید همین سادگی سبب شد که پک من به شخصیتی سمبلیک تبدیل شود.

سوپر ماریو

شخصیت‌های ماندگار دنیای بازی. سوپر ماریو

شناخته شده‌ترین شخصیت بازی‌های ویدویی همه دوران‌ها! ماریو یا همان قارچ خور خودمان توسط شیگرو میاموتو خلق شد. در حقیقت این شخصیت برای پلتفرم نینتندو طراحی شد اما اگر با نمونه سازها آشنایی داشته باشید او را روی کامپیوتر، پلی استیشن  و حتی اندروید و دستگاه‌های iOS هم دیده‌اید. شاید اشتباه نباشد اگر بگوییم  او به عنوان علامت و مشخصه‌ی تجاری این صنعت شناخته می‌شود.

در اینجا فهرست ده تایی ما به پایان رسید. اما شما تا چه اندازه با آن موافق هستید؟ شخصیت‌های برتر شما کدامند؟ نظرات خود را با ما و دوستان‌تان در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات