سونی ویدیوهایی را از بکارگیری واقعیت افزوده و نورپردازی پویا در پلی‌استیشن ۴ منتشر کرد

یک‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
سونی با انتشار ویدئوهایی به نمایش قابلیت‌های پلی‌استشن ۴ در مورد واقعیت مجازی و همچنین شبیه‌سازی نورپردازی در محیط‌های واقعی پرداخته است. این فناوری مختص کاربرانی است که علاقمند به غرق‌شدن در محیط بازی‌ها و فرو رفتن در دنیای مجازی بازی‌های رایانه‌های هستند. چیزی که در این ویدئوها مبرهن است و می‌توان از این تصاویر استنباط کرد، استفاده از دوربین تعبیه شده در پلی‌استیشن 4، نقشی اساسی در شبیه‌سازی نور محیط دارد.
تبلیغات

همانطور که در ویدئوی اول مشاهده می‌کنید، فرد مورد‌نظر، دو قطعه‌ی مربع شکل را در دست خود دارد که در تصویر روی صفحه‌ی نمایش بصورت تنگ ماهی نمایش داده می‌شود که درون آن یک عروسک اردک قرار گرفته است. فرد مورد‌نظر مکعب‌ها را به‌گونه‌ای حرکت می‌دهد که در تصویر خالی‌شدن محتویات یک تنگ به تنگ دیگر به نمایش گذاشته می‌شود. نکته‌ی طریف و جالب توجه در مورد این ویدیو، دقت در جزئیات نمایش آب و نحوه‌ی جاری‌شدن و ریخته‌شدن آن است که بسیار شبیه به مایعات طبیعی است. در انتهای این ویدیو شاهد ریختن کل محتویات تنگ روی زمین هستیم که با برگرداندن تنگ به حالت پیش، بصورت خودکار این تنگ با آب پر می‌شود.

لینک دانلود ویدیو

ویدیوی دوم شخصی را نشان می‌دهد که به ناگاه با استفاده از یک چراغ‌قوه روی شخصیت مجازی که یک دایناسور است، نوری می‌تاباند که بلافاصله با استفاده از داده‌های محیطی سایه‌های ایجاد شده در اثر تابش نور روی شخصیت مجازی نمایش داده می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که گویا این شخصیت مجازی در واقعیت وجود دارد. اصلی‌ترین نکته در نمایش این ویدیو، پررنگ ساختن قابلیت پردازش نور و سایه در اثر تابش نور روی شخصیت‌های مجازی نمایش داده شده است.

 لینک دانلود ویدیو

این ویدیوها فقط مختص به نمایش قابلیت‌های ذکر شده بوده و توضیحاتی در خصوص فناوری مورد استفاده برای تشخیص پلی ‌استیشن ۴ از حالات ایجاد شده ارائه نشده است. کمپانی سونی هنوز اهداف خود از توسعه‌ی چنین فناوری‌هایی را برای کنسول خود روشن نساخته است؛ اما این حوزه‌ از فناوری اخیراً علاقه‌ی بسیاری از کمپانی‌ها را به خود جلب کرده است که می‌توان به مایکروسافت نیز در این بین اشاره کرد. مطمئناً در ماه‌ها و سال‌های آتی اخبار و اطلاعات بیشتری در این مورد خواهیم شنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات