مایکروسافت وعده بازی‌های بیشتر با رزولوشن 1080p را برای ایکس‌باکس وان داد

دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
بدون شک یکی از مهم‌ترین اختلاف‌ نظرها در مورد نسل جدید کنسول‌های بازی، رزولوشن بازی‌ها است. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که حداقل تا اینجای کار، از نظر قدرت پردازش گرافیکی، پلی استیشن ۴ قوی‌تر از ایکس‌باکس وان است. در همین راستا طی ماه‌های اخیر  تصاویر بسیاری از بازی‌ها در دو کنسول مایکروسافت و سونی منتشر شد تا گرافیک یکی را بر دیگری برتر بدانند. حال مایکروسافت دست بکار شده و وعده بازی‌های خوش آب و رنگ‌تری را به کاربران خود داده است.
تبلیغات

طی ماه‌های گذشته وب‌سایت‌های بسیاری بازی‌های یکسان در دو کنسول پلی استیشن ۴ و ایکس ‌باکس وان را مورد بررسی و مقایسه قرار دادند و در اکثر موارد ایکس ‌باکس وان از نظر رزولوشن و متقابلاً جزئیات تصویر در سطح پایین‌تری نسبت به پلی استیشن ۴ قرار گرفت.

این موضوع درکنار قیمت بالاتر ایکس‌باکس وان نسبت به پلی استیشن ۴، به پاشنه آشیل ردموند‌ها بدل گردید تا مدیر توسعه ایکس‌باکس اینگونه اظهارنظر کند:

پردازنده‌های گرافیکی نسل جدید بسیار پیچیده شده‌اند. تا زمانی‌که موتورهای مخصوص تولیدکنندگان بازی مانند Frostbyte نتوانند از تمام قدرت GPU بهره ببرند، استودیوهای بازی‌سازی نیز نمی‌توانند بازی‌هایی بسازند که از کل قدرت پردازشی ایکس‌باکس وان استفاده کنند.

او در ادامه گفته است «هر زمان که توسعه‌دهندگان بتوانند تمام توان پردازنده ایکس‌باکس وان را بکار گیرند، آن‌وقت اجرای بازی‌ها در رزولوشن 1080p عادی خواهد شد.» به اعتقاد او تنها کمی زمان لازم است تا اختلاف قدرت بین ایکس‌باکس وان و پلی استیشن ۴ محو شود.

شما در این باره چطور فکر می‌کنید؟ شما کدامیک از این دو کنسول بازی را ترجیح می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات