علی‌رغم کاهش فاصله‌ بین ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4، کنسول بازی ژاپنی عنوان پرفروش‌ترین را در ماه فوریه از آن خود کرد

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
گویا حکمرانی سونی بر بازار کنسول‌های بازی در بازار ایالات متحده در ماه گذشته‌ی میلادی چندان با اقتدار و با فاصله نسبتا زیاد در مقایسه با ایکس‌باکس مایکروسافت نبوده است. براساس گزارشی که توسط گروه NPD منتشر شده است، پلی‌استیشن لقب پر فروش‌ترین کنسول بازی را در ماه دوم از سال جاری میلادی از آن خود کرده است؛ اما این موفقیت در حالی کسب شده است که ایکس‌باکس نیز به میزان 90 درصد از میزان فروش پلی‌استیشن 4 عرضه شده است.
تبلیغات

براساس آنچه که مایکروسافت گزارش داده است، ردموندی‌ها در ماه گذشته‌ی میلادی موفق به فروش 258,000 دستگاه کنسول بازی شده‌اند که با احتساب آمار ارائه شده توسط NPD، میزان فروش سونی برای پلی ‌استیشن 4 برابر 287,000 کنسول تخمین زده می‌شود. هرچند فروش این کنسول‌های در مقایسه با آمارهای ثبت شده در زمان آغاز فروش کنسول‌های بازی چندان درخشان نیست، اما فروش کلی افزایش خارق‌العاده‌ای را به خود دیده است. براساس آمارهای منتشر شده، فروش سال به سال افزایشی 42 درصدی را شاهد بوده است. همچنین فروش کلی کنسول‌ها نسبت به ماه ژانویه افزایشی 44 درصدی را به خود دیده است. هرچند نینتندو آمار فروش خود را به روشنی ارائه نداده است، اما به‌نظر می‌رسد با افزایش فروش کلی کنسول‌های در ماه گذشته، این کنسول نیز شاهد افزایش فروش بوده است.

اما در مورد نرم‌افزار یا به بیان بهتر بازی‌‌های ارائه شده، داستان طور دیگری است و شرایط روی دیگر سکه را نشان داده است؛ بطوریکه فروش بازی‌ها در ماه دوم از سال، کاهشی 11 درصدی را شاهد بوده است. ماه گذشته، ایکس ‌باکس 360 ردموندی‌ها، 6 عنوان از کل 10 عنوان بازی عرضه شده را به خود اختصاص داد؛ درحالی‌که نسل جدید کنسول‌های بازی مایکروسافت و سونی با دراختیار‌گرفتن رتبه‌ی دوم چشم به ماه‌های آتی دارند. این کاهش در مورد بازی‌ها دور از انتظار نیست؛ چراکه براساس پیش‌بینی NPD، کاهش فروش بازی‌ها در دوران گذار از نسل قدیمی کنسول‌ها به نسل جدید اجتناب‌ناپذیر است؛ شاید دوران انتقال به سرعت سپری شود. بسیاری از کارشناسان بازی Titanfall را به‌عنوان آغاز بازی‌های پرفروش برای ایکس‌باکس مایکروسافت عنوان کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات