لوموس فناوری مورد استفاده در کلا‌های‌ ایمنی هواپیمای F-16 را به عینک‌های‌هوشمند انتقال می‌دهد

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
لوموس کمپانی سازنده‌ی عینک‌های‌هوشمندی است که نیروی هوایی ایالات متحده در هواپیماهای جنگنده‌ی خود همچون F-16 مورد استفاده قرار می‌دهد. این کمپانی اعلام کرده است که در آینده‌ی نزدیک، فناوری مربوط به این عینک‌های‌هوشمند را در قالب محصولات تجاری و توسط تولیدکنندگان این محصولات به بازار عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

این کمپانی از فناوری‌ها و کیت‌های جدید مربوط به عینک‌های‌هوشمند و گجت‌های‌پوشیدنی خود با نام DK-32 و DK-40 به‌همراه ماژول مربوط به موتور پردازشی اپتیکال این فناوری پرده برداشت. هرچند این فناوری‌ها هنوز در مرحله‌ی توسعه و طراحی قرار دارند، اما تولیدکنندگانی که علاقه‌مند به استفاده از آنها باشند، می‌توانند در آینده‌ی نزدیک در صورت تمایل از این فناوری‌ در عینک‌های‌هوشمند خود استفاده کنند.

LumusInt1

اولین کیتی که لوموس آن را معرفی کرده است، DK-40 نام دارد که یک سیستم مستقل بوده و از یک صفحه‌‌نمایش VGA تک‌رنگ با زاویه‌ی دید 25درجه، پردازنده‌ی OMAP، حس‌گر حرکت‌سنج با قابلیت تفکیک حرکات در 9 زاویه و یک دوربین 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. سیستم‌عامل مورد استفاده در این ماژول اندروید است. لوموس اعلام کرده است که به لطف وجود پردازنده‌ی قابل برنامه‌ریزی این کیت، می‌توان از یک تلفن‌هوشمند اندرویدی برای استفاده‌ی ریموت از آن بهره برد.

کیت بعدی توسعه داده شده توسط لوموس، DK-32 است که یک سیستم با نمایشگر دوگانه است. این کیت از دو صفحه‌ی نمایش با رزولوشن 720p بهره می‌برد که علاوه بر پشتیبانی از تصاویر سه بعدی، از پورت HDMI ‌نیز پشتیبانی می‌کند.

هر دو محصول ذکر شده از موتور پردازشی اپتیکال بهره می‌برند که توسط لوموس توسعه داده شده است. این ماژول از یک Micro-Display Pod و LOE-Light-Guide Optical Elemen تشکیل شده است. Pod روی دسته‌های عینک‌هوشمند نصب شده و تصاویر را روی LOE که متشکل از لنز‌های 1.6 میلی‌متری است، منعکس می‌کند. این امر منجر به تشکیل تصویر در برابر چشمان کاربر می‌گردد. تماشای این تصویر در این حالت همچون تماشای یک تلویزین 87 ‌اینچی از فاصله‌ی 3 متری است.

LumusInt2

براساس اطلاعاتی که توسط لوموس ارائه شده است، استفاده از این متود برای چشمان کاربران ضرری ندارد؛ چراکه لوموس در فناوری مربوط به نمایش تصاویر، از الگوی پیچیده‌ای بهره برده است. این فناوری دقیقاً مشابه ساختاری است که این کمپانی در کلاه‌های ایمنی هواپیماهای F-16 طراحی کرده است.

لوموس اعلام کرده است که این فناری را فقط در اختیار تولیدکنندگان عینک‌های‌هوشمند قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات