ساخت دستکشی با قابلیت شناسایی دستورهای حرکتی

یک‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
هم اکنون روز به روز تعداد ابزار‌های پوشیدنی جدیدی که به بازار عرضه می‌شوند در حال افزایش است. بسیاری از این فناوری‌ها در محیط‌های کاری جهت هر چه آسان‌تر‌کردن کار یا سرعت بخشیدن و یا تمرین‌کردن مشاغل حساس به کار می‌روند. به کمک همین ایده فوجیتسو تصمیم به تولید دستکشی گرفته است که بتواند در محیط کار از دو روش لمس و حرکات اشاره‌ای دستورات کاربر را فهم و اجرا کند.
تبلیغات

از آن جایی که تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها در بسیاری از موارد قابلیت کاربردی‌شدن را ندارند و استفاده از آن‌ها غیر‌ممکن می‌باشد، طراحی این دستکش به گونه‌ای است که کاربر می‌تواند به کمک آن از هر دو دست خود برای کار استفاده کند؛ ضمن اینکه از آسیب‌دیدن یا آلوده شدن سایر دستگاه‌ها -که دستورات را اجرا می‌کنند- نیز جلوگیری می‌کند.

این ابزار به حسگرهای تماسی در سر انگشتان و تگ خوان NFC مجهز است که آن را قادر می‌کند تا ابزار دیجیتالی را که با آن کار می‌کند به راحتی شناسایی نماید؛ ضمن اینکه دستورات مشخصی نیز برای آن از پیش تعریف شده‌اند که کاربر با کمک آن می‌تواند به ابزار فرمان دهد.

به کمک حسگر ژیروسکوپ و شتاب سنجی که در این ابزار قرار گرفته است، تمامی حرکات دست کاربر به جهات مختلف قابل شناسایی است و فوجیتسو قصد دارد آن را با یک نمایشگر پوشیدنی بر روی سر همراه کند تا کاربر بتواند به سادگی با کمک آن دستورات را اجرا و نتایج را مشاهده کند. این دستکش برای مواردی که کاربر در عین نیاز به دو دست می‌خواهد با ابزارهای دیجیتالی اطراف خود کار کند راه حل خوبی به شمار می‌رود.

عمر باتری این دستکش حدود 9 ساعت است که برای یک روز کاری معمولی، مناسب خواهد بود. میزان مصرف انرژی این ابزار نیز به طور خودکار با خاموش‌کردن موقت NFC در مواردی که به آن نیاز نیست کاهش می‌یابد تا عمر باتری آن افزایش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات