با BigRep ONE 3D لوازم خانگی خود را در خانه بسازید

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
چاپگرهای سه بعدی دیگر تنها یک ابزار مخصوص گیک‌ها یا مخترعان و محافل علمی نیستند، به زودی می‌توان شاهد فراگیر شدن آن‌ها و چه بسا تغییر ساختار کلی اقتصاد در اثر ورود آن‌ها به بازار بود. امروزه دیگر نمی‌توان محدودیتی برای تولید این ابزارها در نظر گرفت از غذا گرفته تا سلاح تا ابزارآلات پزشکی همه چیز تنها به یک طرح و داشتن یکی از این چاپگرها محدود می‌شوند. هدف BigRep تولید تمامی اثاثیه منزل مطابق با سلیقه و طراحی شما در ابعاد واقعی است.
تبلیغات

این شرکت آلمانی هم اکنون با ساخت این چاپگر در ابعادی حدودا یک متری توانسته گامی دیگر در نزدیک کردن این فناوری به خانه‌های کاربران بردارد.حجم چاپی BigRep ONE مکعبی با طول ضلع 1.3 متری است که با این ابعاد می‌تواند امکان چاپ با نسبت یک به یک را به کاربر بدهد. اجزای اصلی این چاپگر نیز درست مشابه چاپگر‌های دیگر شامل یک صفحه‌ی اصلی، ابزارهای انتخابی CNC و دو هد چاپ می‌شود.

bigrep-6

نام BigRep ONE نیز از مشابهت طرح ساده و کلی آن به نمونه پیشگام و اصلی RepRap گرفته شده است. RepRap به خانواده‌ای از چاپگرهای متن باز گفته می‌شود که منبع الهامی برای ساخت چاپگرهای سه بعدی دیگر به شمار می‌رفته است.

البته چنین چاپگری هزینه‌ی خود را هم دارد، این شرکت قول عرضه آن را تا چند ماه آینده با قیمتی معادل 39 هزار دلار داده است. ضمن اینکه این شرکت می‌خواهد امکان به اشتراک گذاری آن را از طریق شبکه نیز ممکن کند، در نتیجه کاربران می‌توانند هزینه‌های خرید آن را بین خود تقسیم کرده و ساده تر به آن دسترسی داشته باشند.

در ویدیوی زیر می‌توانید نحوه‌ی کار این چاپگر را برای تولید یک میز در ابعاد واقعی مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات