ارتش ایالات متحده درصدد تجهیز نیروهای خود به اسلحه‌های هوشمند است

پنج‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
این روزها شاهد عرضه‌ی تلفن‌ها، تلویزیون‌ها، ساعت‌ها و انواع ابزارهای هوشمند هستیم که رفته رفته تمامی گوشه و کنار زندگی ما انسان‌ها را فرا می‌گیرند. اما چرا نباید اسلحه‌های هوشمندی نیز تولید شوند؟ گویا یک استارت‌آپ با نام TrackingPoint اسلحه‌ای هوشمند تولید کرده است که می‌تواند کاربر خود را در تیراندازی بهتر یاری کند.
تبلیغات

اخیرا اخباری منتشر شده است که حکایت از تلاش ارتش ایالات متحده برای تجهیز نیروهای خود به اسلحه‌های هوشمند دارد. اسلحه‌های ذکر شده توسط یک استارت‌آپ با نام TrackingPoint در اختیار ارتش ایالات متحده قرار خواهد گرفت که هریک قیمتی برابر با 10,000 تا 27,000 دلار خواهد داشت. اسلحه‌ها به خودی خود ابزارهای گران‌قیمتی هستند، اما چه چیز باعث شده است تا این اسلحه‌ی هوشمند تا این میزان ارزشمند باشد؟ همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این اسلحه‌ها هوشمند هستند و با استفاده از یک رایانه‌ی لینوکسی قادرند تا کاربر خود را در زمان تیراندازی با استفاده از فاکتورهایی همچون وضعیت آب‌وهوایی و شرایط زمین و بسیاری دیگر از فاکتورها در تیراندازی و بالا بردن دقت شلیک یاری کنند.

با تمامی محاسبات انجام شده، تنها وظیفه‌ی کاربر نشانه‌گرفتن سوژه و هدف‌گیری به جهتی است که رایانه‌ی هوشمند نشان می‌دهد. در این پروسه، رایانه‌ی هوشمند با استفاده از مگسک و علائم نشانه‌گیری، کاربر را در هدف‌گیری دقیق‌تر یاری می‌کند. هم‌اکنون می‌توان از این اسلحه‌ها برای آموزش افرادی استفاده کرد که در آستانه‌ی یادگیری تیراندازی هستند و می‌توان با استفاده از این سیستم آن‌ها را در نحوه‌ی هدف گیری با استفاده از علائم موجود روی اسلحه راهنمایی کرد. براساس گفته‌های این استارت‌آپ درصورت امکان ارتش ایالات متحده‌ این اسلحه‌ها را به کار خواهد گرفت و شاید اسلحه‌ی اسنایپ تولید شده توسط دارپا را که به لیزر نیز تجهیز شده است، با این اسلحه ترکیب کرده و محصول واحدی را به بازار عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات