سامسونگ آماده تولید انبوه صفحه نمایش 5.6 اینچی تاشو است

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
براساس گفته‌های منابع موجود، سامسونگ دیروز در هتل انکور لاس‌وگاس، صفحه‌ی نمایش تاشو خود را معرفی کرده است. گویا این صفحه‌ی نمایش به راحتی تا می‌شود و با آنچه که در تلفن‌های‌هوشمند گلکسی‌راند سامسونگ و جی‌فلکس ال‌جی استفاده شده، متفاوت است.
تبلیغات

سامسونگ برای توسعه‌ی این صفحه‌ی نمایش از یک لایه‌ی پلاستیکی با پلیمری از ایمید (از مشتقات نیتروژن) استفاده کرده است که قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد. سامسونگ یک لایه‌ی لمسی از مش فلزی را به جای اینیدیوم‌تین‌اکسید در این لایه قرار داده است‌که بهترین مزیت آن قابلیت انعطاف‌پذیری بالا در صفحات نمایش منعطف است. از این‌رو این صفحه‌ی نمایش قادر است تا علارغم تعداد دفعات بالای تاشدن، کیفیت خود را در قسمت‌هایی که خم می‌شود، حفظ نماید.

SamsungFoldableInt

بدیهی است که تحلیل‌گران، کارشناس و کلیه‌ی افراد حاضر در این مراسم از فناوری مورد استفاده در این صفحه‌ی نمایش شگفت‌زده شده‌اند. رئیس‌هیئت‌مدیره‌ی سامسونگ نیز مهرماه سال جاری در اظهار نظری اعلام کرد که سال 2015 شاهد عرضه‌ی محصولاتی با صفحه‌ی نمایش منعطف بصورت تجاری به بازار خواهیم بود. وی در جلسه‌ی معرفی صفحه‌ی نمایش تاشوی سامسونگ این چنین اظهار نظر کرده است:

به‌منظور عرضه‌ی تجاری این صفحه ی نمایش تاشو به بازار، باید تمامی مسائل و مشکلات پیش‌آمده از طریق خم کردن این صفحه‌ی نمایش را برطرف کرده و از حفظ کیفیت نقاطی از صفحه ی نمایش که در اثر تاشدن تغییر حالت می‌دهند، اطمینان حاصل کنیم.

وی لزوم استفاده از فناوری مورد نظر را برای تامین نیروی بازسازی صفحه‌ی نمایش در صورت استفاده‌ی مداوم از آن ضروری خواند:

محصول مورد نظر یک نمونه‌ی اولیه است، اما می‌توان آن را به‌عنوان یک موفقیت بزرگ در راه ساخت صفحات نمایش تاشو عنوان کرد.

سامسونگ با ارائه‌ی این صفحه‌ی نمایش نشان داد که به فناوری ساخت صفحات‌نمایش تاشو دست‌یافته است که در صورت تاشدن مداوم و استفاده‌ی مکرر از آن، هیچ‌گونه کاهشی در کیفیت تصاویر رخ نداده و همچنین آسیبی به صفحه‌ی نمایش نمی‌رسد. مطمئنا می‌توان به ارائه‌ی محصولاتی همچون نوت 3 با این قابلیت امیدوار بود، چراکه این فناوری منجر به حمل و نقل آسان و  استفاده سهل‌تری از این محصولات خواهد شد.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات