محققان از توربین‌های کوچک برای تامین انرژی مورد نیاز شارژ تلفن‌های‌هوشمند استفاده کردند

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
راهکار بشریت در زمینه‌ی تامین انرژی مورد نیاز، استفاده از منابع تجدیدپذیر است. از این‌رو بسیاری از محققان در پی یافتن راه‌های بهتری برای تامین انرزی مورد نیاز در زمینه‌های مختلف هستند. امروزه ابزارهایی همچون تلفن‌های‌هوشمند انرژی الکتریکی زیادی را مصرف می‌کنند، اما گویا محققان در کنار باتری‌های خورشیدی، انرژی باد را نیز به تسخیر دانش خود در آورده‌اند. با ما همراه باشید.
تبلیغات

استفاده از شارژرهای تلفن‌‌های‌هوشمند که از باتری‌خورشیدی برای تامین انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند، این‌روزها آنچنان دور از ذهن و شگفت‌آور نیست، اما شاید استفاده از آسیاب‌بادی کوچک برای تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز برای شارژ باتری تلفن‌هوشمند تا حدودی جالب و متعجب کننده به نظر برسد. اسمیت رائو و جی.سی. چیائو، دو تن از محققان دانشگاه آرلینگتون موفق به ساخت توربین‌های بسیار کوچکی شده‌اند که قطر عریض‌ترین نمونه‌ی آن 1.8 میلی‌متر است. این توربین‌ها به‌قدری کوچک هستند که می‌توان ده عدد از آن‌ها را روی یک دانه‌ی برنج قرار داد.

یکی از ابزارهایی که پتانسیل بالایی برای استفاده از این فناوری خلاقانه دارد، تلفن‌های هوشمند است. با قراردادن این توربین‌های در زیر لایه‌ای منفذدار از تلفن‌هوشمند و قراردادن تلفن‌هوشمند در معرض باد، انرژی مورد نیاز برای شارژ ابزار شما تامین خواهد شد. همچنین به دلیل استفاده از آلیاژ نیکل در ساخت  پره‌های این توربین‌ها، می‌توان از استحکام آن در برابر وزش بادهای قوی و قدرتمند اطمینان حاصل کرد.

لینک دانلود ویدئو

هرچند هنوز فاصله‌ی زیادی تا عرضه‌ی این فناوری در قالب یک محصول تجاری وجود دارد، اما کمپانی تایوانی تولید کننده‌ی این محصول در پی استفاده از موقعیت‌های تجاری وپیشنهادات ارائه شده برای تولید محصول خود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات