CamBoard Pico XS کوچک‌ترین دوربین شناسایی ژست‌های حرکتی در CES 2014 است

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی PMD با ابزاری جالب‌توجه و بسیاری کاربردی در نمایشگاه CES 2014 حاضر شده بود. در تصویر فوق دوربین پردازشی ژست‌های حرکتی CamBoeard Pico XS را مشاهده می‌کنید که در کنار نسخه‌ی قبلی آن قرار گرفته است.
تبلیغات

این ماژول دارای ضخامتی ۴ میلی‌متری، طول 39.5 میلی‌متری و عرض 15.5 میلی‌متری است. طول نسخه‌ی جدید به اندازه‌ی نسخه‌ی قبلی کاهش یافته است، اما همچنان در آن از تراشه‌ی حسگر Infineon IRS1010C 3D استفاده شده است. علاوه بر اندازه‌ی بسیار جالب توجه این ماژول، استفاده از MIPI (اینترفیس ارتباطی با پردازنده) به‌جای پورت USB آن را به گزینه مناسبی برای تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند برای استفاده از آن در محصولات خود بدل کرده است.

دلایل اساسی که منجر به کاهش اندازه‌ی این ماژول شده است شامل استفاده از یک لنز کوچک‌تر، حذف شاسی فلزی مورد استفاده در آن و کاهش مصرف انرژی و طبیعتا کاهش سایز باتری مورد استفاده است. برخلاف Pico S که نمونه‌ی قبلی این دوربین با مصرف انرژی یک واتی است، Pico XS به‌عنوان نسخه‌ی جدید این محصول در زمان ثبت تصاویر با نرخ ۲۵ فریم در ثانیه کمتر از ۵۰ وات و در زمانی که نرخ ثبت تصویر در آن ۴۵ فریم بر ثانیه باشد، ۳۵۰ وات انرژی مصرف می‌کند. همچنین در بدترین حالت ممکن، دمای این ماژول ده درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

علاوه بر کاهش زاویه‌ی دید این دوربین، تغییر دیگری روی آن نسبت به نسخه ی پیشین حاصل نشده است. همانطور که در ویدئو نیز ملاحظه می‌کنید، با استفاده از نرم‌افزار این ماژول می‌توان حرکات دو دست را مانیتور کرده و شبیه‌سازی کرد.

همچون نسخه‌ی پیشین این دوربین نیز توانایی شناسایی ژست‌های حرکتی در فاصله‌ی نزدیک در حدود ۵۰ سانتی‌متری را دارا است. این دوربین قادر است ژست‌های حرکتی نزدیک به مانیتور همچون روی کیبرد را که به Comfort Zone معروف است، شناسایی کرده و عملیات مناسب آن را به انجام برساند. بنابراین می‌توان از این اکمان در رایانه‌های شخصی استفاده کرد و این دوربین را با تعبیه روی مانیتور مورد استفاده قرار داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات