با قاب Sensus آیفون خود را به حس‌گرهای بیشتری مجهز کنید

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
آیا شما نیز تا حال حس کرده‌اید که حس‌گرهای لمسی آیفون شما کافی نیست؟ خبر خوب برای شما و افرادی که چنین تصوری دارند این است که یک کمپانی که در نمایشگاه CES نیز حضور دارد، قابی را عرضه کرده است که دارای حس‌گرهای لمسی در پشت و همچنین طرفین قاب است. این قاب که Sensus نام گرفته، برای آیفون 5 و 5S طراحی شده است که سنسورهای حساس به فشار در آن می‌توانند میزان فشار وارد شده به سطح قاب را بسنجند.
تبلیغات

این کمپانی سابقه‌ی ساخت چنین قابی را برای آیفون 4 و 4S در کارنامه دارد. کانوپی قابی مشابه را برای آیفون 4 و 4S طراحی و تولید کرده بود، اما به‌دلیل زمان‌بندی نامناسب برای عرضه‌ی آن که مصادف با عرضه‌ی آیفون 5 بود، استقبال چندانی از آن نشد. کانوپی اکنون با یک مدل جدید برای آیفون 5 و 5S به نمایشگاه CES آمده است. هرچند این مدل هنوز جای کار فراوانی دارد، چراکه هنوز یک نمونه‌ی پیش‌تولید است. برخی از اپلیکیشن‌ها نیز قابلیت‌های این قاب جدید را نمایش می‌دهد که می‌توان به Geometry Wars اشاره کرد که می‌توان آن را با استفاده از حس‌گرهای پشتی همچون پلی‌استیشن ویتا کنترل کرد. کاربرد دیگر ثبت تصاویر با وارد کردن فشار به طرفین تلفن‌ است. بسیاری ار اپلیکیشن‌های موجود هنوز در فاز توسعه بوده و نسخه‌های دموی آن‌ها موجود است. اما اپلیکیشنی وجو داشت که قادر بود تا وزن اجسام روی آیفون را از طریق فشار وارده محاسبه کند.

iPhoneCaseInt

مطمئنا این ایده بسیار جذاب و کاربردی است، اما هنوز مشکل اصلی برای آن جود اپلیکیشن‌هایی است که قابلیت استفاده از تمامی ویژگی‌های چنین قابی را داشته باشند. این کمپانی در حال مذاکره با کمپانی‌های صاحب سبک و مشهور در زمینه‌ی پشتیبانی از ویژگی‌های این قاب است که می‌توان از Evernote و Tweetbod نام‌برد. این قاب به‌دلیل اینکه یک نمونه‌ی تمام شده نیست و هنوز جای کار بسیاری دارد، دارای ظاهر دلچسبی نیست و استفاده‌ی طولانی مدت از آن نیز مشکلاتی را برای انگشتان ایجاد می‌کند، هرچند مطمئنا این نواقص در نسخه‌های نهایی برطرف خواهد شد. Sensu از طریق پورت لایت‌نینگ به آیفون متصل می‌شود، با این وجود می‌توان به جک هدفون دسترسی پیدا کرد.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات