اینتل لیوان خود با قابلیت نمایش حروف و اعداد را معرفی کرد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
علاوه بر تبلت‌ها، اولترابوک‌ها، تلفن‌های هوشمند و نوت‌بوک‌ها، غرفه‌های کمپانی بزرگ در نمایشگاه CES 2014 شامل کالاهای تبلیغاتی همچون لیوان‌ها و فنجان‌ها نیز می‌شود. اما شاید مشاهده‌ی خبرنگاران فراوان در حاشیه‌ی لیوان به نمایش درآمده در غرفه‌ی محصولات اینتل کمی عجیب به‌نظر برسد. با ما همراه باشید تا با لیوان اینتل با قابلیت نمایش اعداد و حروف آشنا شوید.
تبلیغات

شاید مشاهده‌ی اعداد و نوشته‌های قابل تغییر و درخشان روی این لیوان تا حدودی پاسخ سوال را داده باشد. با استفاده از یک اپلیکیشن همراه، می‌توان اعداد، حروف و شکلک‌های مختلفی را در رنگ‌های متنوع روی لیوان ایجاد کرد. علاوه بر این، اینتل نمونه‌ای از سرویس Nursery را به نمایش گذاشته است که می‌توان با استفاده از LED موجود روی لیوان، از علایم حیاتی نوزاد که توسط به‌کارگیری رایانه‌ی ادیسون مطلع شد.

IntelMug1

این ایده هنوز در مرحله‌ی تولید به‌عنوان یک مدل مفهومی است ولی اینتل در نظر دارد تا با همکاری یک تولیدکننده‌ی ظروف چینی که در شهر جیانگ‌جینگ چین قرار دارد، این محصولات را به بازار عرضه کند. کارخانه‌ی مورد نظر سابقه‌ای 2000 ساله را در تولید محصولاتی چینی دارد، اما اخیرا مشکلات مالی گریبان‌گیر این کمپانی شده است.

مطمئنا هنوز زمان ارائه‌ی اطلاعاتی در مورد زمان عرضه و قیمت تعیین شده برای این محصول توسط اینتل نیست. این محصولات کاربردهای مختلفی خواهند داشت که از جمله‌ی آن می‌توان به استفاده از این ظروف در رستوران‌ها اشاره کرد. برای مثال می‌توان نام نوشیدنی سفارش داده شده را روی لیوان نشان داد و پس از ارائه‌ی آن به مشتری، با استفاده از سنسورهای موجود، دمای نوشیدنی را در اختیار فرد مورد نظر قرار داد تا برای مثال قبل از سرد شدن بیش از حد چایی خود، آن را نوش جان کند.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات