پتنت جدید اپل: کامپیوتر بدون سیم به همراه پروژکتور هوشمند

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا پتنت جدیدی از اپل در سازمان ثبت اختراعات و علایم تجاری ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده که در آن به یک سیستم کامپیوتری بدون سیم اشاره شده است. در این پتنت،  پروژکتور هوشمند وظیفه نمایش تصاویر را برعهده می‌گیرد.
تبلیغات

این پتنت که در سال 2008 میلادی به سازمان پتنت آمریکا تحویل داده شده، یک سیستم کامپیوتری را نشان می‌دهد که تنها شامل یک پروژکتور پیشرفته است که از نظر قدرت با کامپیوترهای رومیزی رایج و لپ‌تاپ‌ها برابری می‌کند. این سیستم جدید را می‌توان در همه جا نصب و راه‌اندازی کرد و از هر سطح مناسب نیز به عنوان صفحه نمایش آن استفاده کرد.

در جزئیات این پتنت به موارد زیادی اشاره شده است. مثلا، پروژکتور مذکور قابلیت پیکربندی برای انجام وظایف خاص را نیز دارد. به عنوان مثال می‌توان کاری کرد که کل سیستم به جز درایو DVD خاموش شده و یا از پروژکتور به منظور پخش تصاویر موجود در تلفن همراه استفاده نمود.

این پروژکتور، همان‌طور که قبلا نیز ذکر شد هوشمند بوده و به صورت خودکار توانایی کالیبره شدن و اصلاح اشکالات تصویر برای ارائه بهترین تصویر ممکن را دارد.

همچنین قابلیت اتصال تجهیزات جانبی مانند ماوس و صفحه کلید نیز به این سیستم وجود دارد. در انتها نیز مسئله تامین انرژی مطرح است. در این پتنت ذکر شده که راه‌های متعددی برای استفاده از منبع انرژی توسط این سیستم وجود دارد. اولین روش اتصال مستقیم برق به آن است. دومین روش کمی پیچیده تر بوده و انرژی را به روش بی‌سیم به باتری‌های موجود در دستگاه رسانده و آن را شارژ می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل قصد ساخت چنین دستگاهی را دارد یا خیر؟ اما، این کمپانی پیش‌تر نیز تحقیقاتی را پیرامون پروژکتورها به انجام رسانده بود. در سال 2011 فاش شد که این کمپانی مایل به توسعه یک پروژکتور Pico است که به کمک دوربین داخلی، به صورت خودکار ژست‌های گوناگون و سایه‌ها را تشخیص دهد تا از این طریق برای استفاده در محیط‌های تعاملی مانند سخنرانی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نظرشما در مورد این پتنت اپل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات