سامسونگ در تلاش است تا با تکیه به فناوری‌های مرتبط با ابزارهای پوشیدنی، صنعت الکترونیک را تکان دهد

دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ درصدد اشاعه‌ی فرهنگ استفاده از گجت‌های پوشیدنی در میان جوانان است، چراکه گجت‌های پوشیدنی پتانسیل بالایی برای استفاده در صنعت مد دارند. همچنین صنعت تلفن‌های‌‌هوشمند در حال اشباع شدن است، از‌این‌رو سامسونگ درصدد دستیابی به بازارهای نوین است.
تبلیغات

سامسونگ که یکی از غول‌های بزرگ تولید کننده‌ی لوازم الکترونیک در جهان است، سرمایه‌گذاری عظیمی را برای توسعه‌ی فناوری AMOLED انجام داده است تا از این فناوری در ساخت گجت‌های پوشیدنی و لوازم الکترونیکی قابل انعطاف استفاده کند. با کاربردهای بسیاری که AMOLED دارد، این صنعت تا سال 2020 به یک فناوری چند میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد.

فناوری صفحات نمایش AMOLED شامل پنل‌های نمایش منعطف نیز می‌شود چرا که از نظر سامسونگ، تلفن‌های هوشمند سنتی در حال اشباع هستند. تا اینجای کار سامسونگ و ال‌جی تنها کمپانی‌های موجود هستند که می‌توانند صفحات‌نمایش منطعف را بصورت انبوه تولید کنند. البته هم‌اکنون برخی دیگر از کمپانی‌های تولیدکننده‌ی صفحات نمایش در تلاش برای دستیابی به این فناوری هستند. درصورتی که وجود تلفن‌هوشمند سنتی به‌دلیل نبود نوآوری لازم به حد اشباع برسد، استفاده از فناوری صفحات نمایش خمیده و منعطف می‌تواند کلید موفقیت سامسونگ و ال‌جی در شکل جدید بازار باشد.

اخیرا شایعاتی در مورد عرضه‌ی تبلت‌هایی با اندازه‌ی 8 و 10 اینچ توسط سامسونگ با استفاده از فناوری Super AMOLED مطرح شده بود. احتمالا تبلت‌های تولید شده با استفاده از فناوری صفحات نمایش منعطف یا تاشو، قابلیت استفاده از تبلت‌ها را همچون روزنامه‌ها در اختیار کاربران قرار خواهد داد یا کاربران می‌توانند این تبلت‌ها را تا کرده و در جیب خود قرار دهند.

سامسونگ در ساعت هوشمند خود گلکسی‌گیر نیز از یک صفحه‌ی نمایش AMOLED استفاده می‌کند که بسیار برتر از Pebble و سایر رقبای موجود در بازار است. گلکسی‌گیر نمونه‌ی اولیه‌ای از ساعت‌های هوشمند است که در آینده به بازار عرضه خواهند شد، هرچند هم‌اکنون سامسونگ بازخورد خوبی از ساعت هوشمند خود دریافت کرده است.

سامسونگ در نسل اول از ساعت‌هوشمند خود از یک صفحه‌ی نمایش با رزولوشن 320 در 320 استفاده کرده که تصاویری با وضوح قابل قبول را به ارمغان می‌آورد، اما هر از گاهی این صفحه‌ی نمایش در ارائه‌ی بهترین کنتراست به مشکل برمی‌خورد. سامسونگ باید با بهینه‌سازی و توسعه‌ی صفحه‌ی نمایش کنونی مورد استفاده، در نسل‌های آینده‌ی ساعت هوشمند خود از یک صفحه‌ی نمایش روشن، با وضوح بالا که قابلیت نمایش تصاویر با کنتراست بالای رنگ را نیز داراست، به بازار عرضه کند. همچنین این صفحه‌ی نمایش باید انرژی کمتری نیز مصرف کند.

GalaxyS4

احتمالا باید منتظر رونمایی ساعت‌هوشمند سامسونگ به‌همراه صفحه نمایش AMOLED در نمایشگاه CES 2014 باشیم. قیمت یکی از نکات مهمی است که در نسل‌های اولیه تاثیرگذار خواهد بود و قیمت بالایی را برای اینگونه محصولات رقم خواهد زد، اما مطمئنا با گذر زمان می‌توان محصولاتی را با کیفیت بهتر و قیمت پایین‌تر به بازار عرضه کرد.

گجت‌های پوشیدنی و صفحات نمایش منعطف با قابلیت تا شدن از ارجحیت بالایی برای سامسونگ و ال‌جی برخوردارند، لازم به‌ ذکر است که هر دو کمپانی کره‌ای در این زمینه بسیار پیش‌روتر از رقبا هستند. هم‌اکنون محصولاتی همچون ساعت‌ها، دست‌بند‌ها و البسه‌ی هوشمندی که از وجود صفحات نمایش منعطف بهره بگیرند، پتانسیل بسیار بالایی برای موفقیت دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات نمایش منعطف، می‌توانید مقاله‌ی «هر آنچه که باید در مورد صفحات منعطف بدانید» را مطالعه کنید. اما نظر شما در این باره چیست؟ آیا ابزارهای پوشیدنی همچون تلفن‌های هوشمند محبوب و پربازده خواهند بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات