ساخت دست مصنوعی با حس لامسه

سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
مطالعه 1 دقیقه
یکی از مشکلات اصلی انواع دست‌های مصنوعی، فقدان حس در آن‌ها است، به عبارتی کاربر نمی‌تواند حس لامسه خود را به کمک این دست‌ها به دست بیاورد. بدون این حس نیز کاربر نمی‌تواند میزان نیروی اعمالی را به خوبی کنترل کند. بنابراین ممکن است در اثر اعمال فشار بیش از جد جسمی را بشکند یا به عکس، آن جسم را ناخواسته رها کند. راه حل این مشکل توسط برخی از پژوهشگران دانشگاه Western Reserve در جایدهی 20 عدد حسگر در دست بیمار دیده شده است، به طوری که این حسگرها مستقیما به اعصاب شخص متصل می‌شوند تا کاربر حس لامسه اش را که برای در دست گرفتن اشیاء بسیار ضروری است بازیابد.
تبلیغات

برخلاف روش‌های الکتریکی پیشین که به صورت غیر مستقیم اعصاب را تحریک می‌کردند، این دست جدید به طور مستقیم اعصابی را تحریک می‌کند که در دست سالم نیز به طور طبیعی تحریک می‌شدند. فایده‌ی اصلی این روش در دائمی بودن آن است، چراکه روش الکتریکی غیر مستقیم پیشین پس از 18 ماه اثر خود را از دست می‌داد.

این روش پیشرفته به حدی کارا است که شخص پس از استفاده از آن دیگر به چیزی صدمه نمی‌زند و به خوبی می‌تواند اشیاء را به راحتی و بدون هیچ مشکلی بردارد و در دست نگه دارد.

در ویدیوی زیر می‌توانید مقایسه‌ی بین دو حالت روشن و خاموش این سامانه‌ی بازخوردی را ببینید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات