ایده خلاقانه و کاربردی: کلیدهای فیزیکی ماژولار که به کامپیوتر متصل می‌شوند

جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
ترک‌پدو ماوس نقش غیرقابل انکاری در تسهیل استفاده از کامپیوترها دارند، اما در برخی موارد ابزار‌هایی همچون کلیدهای کمکی جانبی چون کلید‌های چرخان و کلید‌های کشویی کاربرد بهتری دارند. از جمله برتری این کلیدها می‌توان به ویرایش ویدئوها اشاره کرد که می‌توان با استفاده از کلید‌های حلقوی مخصوص، برای جلو یا عقب بردن ویدئو استفاده کرد. ویرایش موسیقی و تصاویر نیز از جمله کارهایی هستند که استفاده از کلیدهای فیزیکی انجام آن‌ها رابسیار ساده‌تر می‌کند.
تبلیغات

هرچند تولیدکنندگان بسیاری اینگونه کنترل‌ها را در مدل‌ها و انواع مختلفی طراحی و تولید کرده‌اند، اما راهکار استفاده شده توسط این استارتاپ بسیار خلاقانه و دربردارنده‌ی ایده‌ی بسیار جالبی است. با استفاده از این سیستم به‌راحتی می‌توانید میزکار خود را با استفاده از کلید‌ها و کنترل‌های موجود بچینید تا آنطور که راحتید با آن کار کنید. این سیستم از ماژول‌های گوناگونی تشکیل شده است که از جمله‌ی آن می‌توان به مولد انرژی، کلید فیزیکی، کلید دایره شکل و همچنین کلید کشویی اشاره کرد که می‌توان آن‌ها را در مدل‌های مختلفی کنار هم قرار داده و با نرم‌افزار‌های مختلفی استفاده کرد.

مجموعه‌ی این ماژول‌ها امکان تنظیم و چیدمان قطعات آن را به‌گونه‌ای که کاربر در نظر داشته باشد، فراهم می‌کند. هریک از این ماژول‌ها قادرند بصورت مستقل از یکدیگر عمل کنند. کاربران می‌توانند این ماژول‌ها را همچون قطعات لگو کنار هم قرار داده و از آن‌ها استفاده کنند.

هر یک از این ماژول‌ها دارای LED هایی در رنگ‌های سبز، قرمز و سبز هستند که استفاده از آن را در محیط‌های تاریک تسهیل می‌کند. این امکان استفاده از این ماژول را برای دی‌جی‌ها راحت‌تر می‌کند تا بدون متحمل شدن زحمت برای پیدا کردن ماژول مورد نظر، آن را یافته و در زمان مناسب از آن استفاده کنند.

KickSarterLED

برای استفاده از این ماژول کافی است تا یکی از پورت‌های USB خود را به مولد انرژی این ماژول اختصاص دهید، لازم به‌ذکر است که تولید کننده‌ی این محصول، استفاده از WiFi و بلوتوث را در آینده امکان‌پذیر دانسته، به این ترتیب تنها کافی است تا ماژول مربوط به مولد انرژی تعویض شود.

KickSarterInt

قیمت این ماژول 99 دلار کانادا است که برای علاقمندانی که آن را خارج از کشور کانادا خریداری می‌کنند، یک هزینه‌ی 20 دلاری دیگر را برای ارسال در بر دارد. این پروژه یک استارت‌آپ است که تا‌کنون موفق به جذب 86,714 دلار از سرمایه‌ی اولیه مورد نیاز که 100,000 دلار در نظر گرفته شده، گردیده و به‌احتمال بسیار زیاد نیز مبلغ باقی‌مانده در 30 روز آتی جمع خواهد شد. سفارش‌دهندگان ماژول خود را تیرماه سال آینده دریافت خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات