باتری‌های انعطاف پذیر آینده در خانه‌ها ساخته می‌شوند

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
دانشمندان در انستیتو فناوری نیوجرسی با کمک LG و دانشگاه استنفورد موفق به ساخت باتری‌های انعطاف پذیر شدند. این باتری‌ها برای استفاده در ابزارهای انعطاف پذیر با نمایشگرهای منعطف ساخته شده اند و در هر شکل و اندازه‌ای تولید پذیرند ضمن اینکه تولید آن‌ها حتی در خانه نیز امکان پذیر است!
تبلیغات

هر باتری از یک بستر انعطاف پذیر پلاستیکی ساخته شده است که بر روی آن موادی با فعالیت الکتریکی شامل نانولوله‌های کربنی و ذرات میکرومتری پوشانده شده است. این ذرات می‌توانند ذرات روی یا منگنزدی اکساید - که در باتری‌های آلکالاین معمولی به کار می‌روند، یا حتی ذرات نمک لیتیم  که در باتری گوشی، دوربین و لپ تاپ‌ها استفاده می‌شوند، باشند. هدفی که در اینجا پیگیری می‌شد استفاده از سیستم‌های موجود به شکلی انعطاف پذیر است.

njfb-0

باتری‌های ساخته شده با این روش می‌توانند ابعادی از سر سوزن تا یک فرش را پوشش دهند. می‌توان از این باتری‌ها در زیر فرش خانه یا به صورت پوششی حول بدنه در ماشین‌های الکتریکی استفاده کرد. به علاوه حتی مصرف کنندگان نیز قادر به تولید آن برای خود هستند، آن هم به هر شکلی که مورد نظرشان باشد. با استفاده از یک کیت مخصوص مصرف کننده می‌توان دو بستر پلاستیکی را با خمیر الکترود بپوشاند، سپس یک صفحه‌ی میانی بین این دو قرار دهد و آن‌ها را با استفاده از ابزار مخصوصی روی هم بچسباند، تمام شد! باتری شما آماده است.

اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه‌ی ساخت از طریق این مقاله در دسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات