گوگل در حال کار برروی یک پروژه فوق محرمانه برای جایگزین عینک گوگل است

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
Mary Lou Jepsen، بانویی که پروژه‌های متنوعی را از برنامه‌ی «یک لپ‌تاپ برای هر کودک» تا اختراع نوع جدیدی از صفحه‌ی نمایش برای کامپیوتر را مدیریت کرده است، پنج‌شنبه‌ی گذشته، طی سخنرانی خود در دانشگاه MIT، خبر از انجام یک پروژه‌ی جدید در گوگل داد. وی با اشاره به سری بودن این پروژه، اعلام کرد به‌دلیل کار برروی آن، روزانه فقط سه ساعت می‌خوابد.
تبلیغات

وی در پاسخ به سوالاتی در مورد عینک گوگل (Google Glass)، این گجت را به فورد T (فورد T، اولین خودروی تولید شده به‌صورت انبوه است که انقلابی را در دنیای خودروسازی به پا کرد) در دنیای فناوری تشبیه کرد. وی همچنین با اشاره به خصوصیات فیزیکی گوگل‌گلس، آن را سبک‌وزن، راحت و بسیار جالب بیان کرد.

از نظر جپسن، فناوری‌های پیش‌رو و مربوط به آینده به‌قدری همه‌گیر خواهند شد که کسی قادر به توقف گسترش روزافزون آن‌ها نخواهد بود. وی همچنین استفاده از گجت‌های پوشیدنی را به دلیل سرعت بالا در دسترسی به اطلاعات، اعتیادآور توصیف کرد.

جپسن طی سخنان خود،گوگل گلس را به تقویت کننده‌ی ذهن انسان تشبیه کرد. وی در این مورد گفت:

ازنظر من لپ‌تاپ‌ها بسط دهنده‌ی اطلاعات در ذهن انسان‌ها هستند، پس چرا این ابزار در قالب گجتی سبک‌تر همچون گوگل گلس، به خود نزدیک‌تر نکنیم؟

او هم‌اکنون، به‌عنوان مدیر پروژه‌ مربوط به صفحات نمایش در لابراتور Google X به ایفای نقش می‌پردازد. وی از این قسمت با نام بخش توسعه‌ی سخت‌افزار گوگل یاد می‌کند. از آنجایی که جپسن زیر نظر مستقیم سرگئی برین کار می‌کند و عینک گوگل نیز در حال حاضر مهم‌ترین محصول تحت کنترل سرگی است، به نظر می‌رسد که محصول محرمانه‌ای که جسپن در مورد آن صحبت نموده، نسل بعدی عینک گوگل باشد.

اریک اشمیت -عضو هیئت مدیره گوگل- در پاسخ به منتقدان گوگل‌گلس، آن‌ها را متهم به ترس از تغییر دانست و با نوید دادن استقبال جامعه از این محصول، ویژگی‌های آن را به نوعی توصیف کرد که موجب وابستگی همگان به آن خواهد شد. جپسن یکی از خدمات گجت‌هایی همچون گوگل گلس را کمک به اشخاصی عنوان کرد که از بیماری‌هایی همچون آلزایمر رنج می‌برند، چراکه گوگل گلس قادر خواهد بود، تا با نمایش نام افراد به فرد مورد نظر، وی را معرفی نماید.

نظر شما در مورد خدمات و نوآوری‌های ارائه شده توسط گوگل چیست؟ قدم بعدی این شرکت چیست؟ آیا بشر صلح و آرامش را در سایه‌ی خدمات شرکت‌های پیش‌رو در زمینه‌ی فناوری‌های نوین، خواهد یافت؟ نظرات خود را با ما و دوستان خود به اشتراک گذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات