کوالکام ساعت هوشمند Toq را با طول عمر باتری 3 تا 5 روزه معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
شب گذشته سامسونگ در کنفرانس آنپک امسال خود از ساعت هوشمند Galaxy Gear رونمایی کرد، و حال به نظر می‌رسد علاوه بر اپل، مایکروسافت، گوگل و سونی، کوالکام نیز به این بازار که تازه در حال شکل گرفتن است، ابزار علاقه نشان داده و قصد دارد با ساعتی به نام Toq وارد آن شود.
تبلیغات

ساعت هوشمند کوالکام دارای صفحه نمایش لمسی است و طوری طراحی شده که با ابزارهای اندرویدی جفت شود.

سامسونگ اعلام کرد که ساعت هوشمند Galaxy Gear یک روز کاری را بدون نیاز به شارژ باتری کار می‌کند، اما به اعتقاد بسیاری، ساعت مچی باید طول عمر باتری بالاتری داشته باشد. این همان موضوعی است که به نظر می‌رسد کوالکام توجه بیشتری به آن داشته است، چون ساعت هوشمند Toq به صفحه نمایش بسیار کم-مصرفی به نام Mirasol تجهیز شده است. فناوری میراسول به نحوی است که می‌توان تراکم پیکسل‌ها را تا 576ppi افزایش داد و علاوه بر آن شدت روشنایی را به شدت بهبود بخشید و مصرف باتری را کاهش داد.

براساس گزارش کوالکام فناوری خاص این شرکت باعث می‌شود تا صفحه نمایش حتی در نور بسیار کم نیز به وضوح قابل مشاهده باشد و از همه مهمتر اینکه مصرف انرژی در آن بسیار کمتر از صفحه نمایش‌های رایج بازار است.

کوالکام معتقد است که ساعت هوشمند Toq بین 3 تا 5 روز بدون نیاز به شارژ باتری، کار می‌کند. این یعنی بین 3 تا 5 برابر بیشتر از ساعت هوشمند سامسونگ!

ساعت مچی Toq قادر به اتصال به گوگل پلی و دریافت نرم افزارهای سازگار با اندروید 4.03 به بالا است.

کوالکام همچنین یک هدست بی سیم بلوتوث را نیز به عنوان لوازم جانبی برای ساعت هوشمند خود معرفی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات