تعقیب مردم با ردیاب‌های ایرتگ؛ اپل دادگاهی می‌شود

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
هم گام سازی ایرتگ اپل با آیفون
شکایت دسته‌جمعی علیه اپل به سهل‌انگاری این شرکت در مقابله با روش‌های سوءاستفاده از ایرتگ برای ردیابی غیرقانونی مردم اشاره دارد.
تبلیغات

تلاش اپل برای رد شکایت دسته‌جمعی ایرتگ با شکست مواجه شد. طبق گزارش بلومبرگ، یک قاضی در کالیفرنیا روز جمعه حکم داد شاکیان این پرونده ادعاهای کافی برای سهل‌انگاری اپل در تولید ایرتگ ارائه کرده‌اند.

در دادخواست ارائه‌شده علیه اپل آمده: «ایرتگ با قیمت فقط ۲۹ دلار به سلاحی جذاب برای افراد تعقیب‌کننده و سوءاستفاده‌کننده تبدیل شده است.»

شاکیان در این دادخواست که اولین‌بار در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر و دی ۱۴۰۱) تنظیم شد، اپل را متهم کردند که ایرتگ را با عجله روانه‌ی بازار کرده و تدابیر لازم را برای جلوگیری از اقداماتی مثل تعقیب کاربران تدارک ندیده است.

شاکیان اپل می‌گویند: «طراحی ایرتگ معیوب است زیرا آن‌طور که مصرف‌کنندگان انتظار دارند دربرابر سوءاستفاده، ایمن نیست.»

وینس چابریا، قاضی منطقه‌ای ایالات‌ متحده، با وجود درخواست اپل برای رد اتهامات مرتبط با ایرتگ، حکم داد که این شکایت می‌تواند ادامه یابد.

در گزارش بلومبرگ نوشته شده است: «چندین کاربر شکایتی دسته‌جمعی علیه اپل مطرح کرده‌اند که به خطرات استفاده از ایرتگ‌های این شرکت اشاره دارد و این شکایت استدلال می‌کند سازنده‌ی گوشی آیفون می‌تواند طبق قانون کالیفرنیا از نظر قانونی مقصر شناخته شود؛ زیرا ایرتگ‌هایش برای سوءاستفاده و تعقیب غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.»

چابریا می‌گوید: «براساس ادعای افراد شاکی، وقتی آن‌ها تحت‌ تعقیب قرار گرفتند، مشکلات ایرتگ را واضح‌تر درک کردند و این نقص‌های ایمنی باعث شد صدماتی هم به آن‌ها وارد شود.»

قاضی چابریا خاطرنشان می‌کند: «شاید در نهایت حق با اپل باشد و البته در آن شرایط قانون کالیفرنیا شرکت مذکور را به انجام اقدامات بیشتر برای کاهش توانایی افراد سودجو در سوءاستفاده از ایرتگ ملزم خواهد کرد. البته در این مرحله‌ی ابتدایی نمی‌توان چنین تصمیمی اتخاذ کرد.»

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات