دیزنی به کمک واقعیت افزوده، شخصیت‌های کارتونی را وارد دنیای واقعی می‌کند

جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
اگر از دنبال کنندگان اخبار دنیای تکنولوژی باشید، حتماً اصطلاح واقعیت افزوده یا به صورت مخفف AR را شنیده‌اید. منظور از واقعیت افزوده، نمایشی مجازی از جزئیات دنیای واقعی به کمک کامپیوتر و در محیط پیرامون ماست، مثل عینکی که با نمایشگر کوچک خود، تصاویری جلوی چشمان شما نمایش می‌دهد. محصولات و نمونه‌های آزمایشی زیادی در این زمینه عرضه شده‌اند که شاید کاربردشان در بسیاری از موارد چندان مفید هم نبوده و حتی مایه‌ی ایجاد دردسر شده باشند. اسباب‌بازی جدید دیزنی یکی از این محصولات است که می‌خواهیم کاربرد آن را بررسی کنیم.
تبلیغات

بیشتر افراد کمپانی دیزنی را با انیمیشن‌های جالبش می‌شناسند اما هر از گاهی پیشرفت‌های این کمپانی در سایر عرصه‌ها در اخبار دنیای آی‌تی منعکس می‌شود. اسباب‌بازی جالب دیزنی هم یکی از کارهای ابتکاری این کمپانی است. این اسباب‌بازی توسط Jaxx ساخته می‌شود و اولین توضیح در مورد آن کمی عجیب است: چه کسی دوست دارد وقتی به یک اسباب‌بازی نگاه می‌کند، یک نفر یا حتی یکی از کاراکترهای کارتون‌های دیزنی را مشغول بازی با آن ببیند؟

شاید ایده‌ی جالبی به نظر نرسد اما پس از اولین برخورد با این اسباب‌بازی متوجه می‌شوید که جالب و سرگرم‌کننده است.

تکنولوژی‌ای که در اسباب‌بازی جدید دیزنی به کار رفته، DreamPlay یا بازی با رویا نام دارد و با همکاری Jaxx و NantWorks ایجاد شده است. کمپانی ننت‌ورکس توسط پولدارترین مرد لس‌آنجلس حمایت می‌شود و بیشتر محصولات واقعیت افزوده‌اش، کاربرد تبلیغاتی دارند. از همکاری این کمپانی با دیزنی برای تولید چنین تکنولوژی‌‌ای می‌توان نتیجه گرفت که شاید تصمیم گرفته فعالیت نوینی در عرصه‌ی تجارت آغاز کند.

DreamPlay Little-Mermaid 01 copy sml

خوشبختانه دریم‌پلی از آنچه به نظر می‌رسد، کاربردی‌تر است. البته در برخی مواقع نتیجه‌ی کار کاملاً کسل‌کننده است، مثلاً وقتی می‌بینید که خرچنگ کوچکی پشت طبل‌ها قرار گرفته و مشغول بازی است، حوصله‌تان سر می‌رود اما گاهی اوقات اسباب‌بازی جدید دیزنی بسیار جالب است، مثلاً وقتی توسط آیپد به پیانوی کوچکی که در تصویر نشان داده شده می‌نگرید، سروکله‌ی را پونزل مجازی پیدا می‌شود، روی آن می‌ایستد و سعی می‌کند نحوه‌ی نواختن پیانو را به شما یاد دهد. یکی دیگر از نرم‌افزارهایی که کاربرد خوبی دارد، اجازه می‌دهد پروانه‌ها را انتخاب و در سراسر اتاق پراکنده کنید.

استفاده از این نرم‌افزار گاهاً مشکل می‌شود، مثلاً اگر بخواهید خرچنگ پشت طبل‌ها ظاهر شود، باید تبلت را در موقعیت دقیقی قرار دهید. حتی اگر 2 سانتی‌متر اشتباه کنید، انیمیشنی ایجاد نمی‌شود. به‌عنوان یک بزرگسال اسباب‌بازی خسته‌کننده‌ای است اما به‌عنوان یک کودک سرگرم‌کننده است. ایده‌ی یادگیری پیانو بسیار جالب است اما با وجود تبلتی که باید در موقعیت درست نگه داشته شود، کار مشکل می‌شود. در حقیقت مشکل این اسباب‌بازی واقعیت افزوده نیست، بلکه روش برخوردای از آن است.

دیزنی اسباب‌بازی‌های واقعیت افزوده را که دارای چند پرنسس هستند در ماه اکتبر عرضه می‌کند و از این تاریخ به بعد کارکترهای دیگر را اضافه خواهد کرد. اطلاعات بیشتری از این پروژه نمی‌توان به دست آورد چراکه دیزنی قصد غافل‌گیر کردن علاقه‌مندان را دارد و شاید هیچ‌گونه عکس و فیلمی از پیشرفت کار به دستمان نرسد. ضمناً تاکنون متوجه شده‌ایم که پروژه‌ی بازی دیزنی اینفینیتی ارتباطی با این اسباب‌بازی ندارد. البته دیزنی اینفینیتی فعلاً در حد شایعه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات