روش غیر معمول اینووگا برای ایجاد واقعیت افزوده با ترکیب عینک و لنزهای چشمی

جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
از زمانی که گوگل پروژه عینک خود را معرفی کرد، کمپانی‌های مختلفی در زمینه ساخت محصول مشابه و ایجاد واقعیت افزوده تلاش کردند و محصولات جالبی نظیر Vuzix نیز معرفی شدند. اما شرکت Innovega روش خاص و متمایزی را در این باره در نظر گرفته که در آن از ترکیب عینک و لنزهای چشمی بهره می‌برد. توضیحات کامل در رابطه با سیستم iOptik که رقیب تازه عینک گوگل محسوب می‌شود را در ادامه مطلب بخوانید.
تبلیغات

در واقعیت افزوده قرار است به آنچه شما با چشم‌های خود می‌بینید اطلاعاتی اضافه شود و در واقع دنیای واقعی از دید کاربر دستخوش تغییر آن هم تغییرات مثبت و کارآمد گردد. مثلا وقتی در حال انتظار در ایستگاه اتوبوس هستید، زمان اولین اتوبوس بعدی جلوی چشمان شما نمایش داده شود یا وقتی درمقابل در رستوران خاصی ایستاده‌اید منوی رستوران به همراه قیمت و رتبه بندی کاربران در جلوی چشمان شما و به همراه تصویری که از دنیای واقعی مشاهده می‌کنید برایتان نمایش داده شود. در سیستم iOptik نیز همانند نمونه‌های مشابه نیمی از عملیات واقعیت افزوده توسط شیشه‌های بزرگ عینک انجام می‌شوند و اما برخلاف سیستم‌های دیگر در iOptik از دو لنز چشمی اپتیکال استفاده می‌شود که داری فیلتر داخلی نیز ‌هستند.

لنزهای چشمی iOptik مانند لنزهای طبیعی یا لنزهایی زیبایی هستند، یعنی کاربر باید آن‌ها را روی چشم خود قرار دهد تا با عینک iOptik جفت شوند. وقتی این دو با یکدیگر جفت شوند، میدان دید کاربر بسیار وسیع تر می‌شود.

اولین نسخه از عینک‌های واقعیت افزوده شرکت Innovega برای استفاده‌های نظامی طراحی شده است اما این شرکت قصد دارد نسخه مخصوص مصرف‌کننده عادی را نیز در سال 2014 یا 2015 روانه بازار کند.

یک نسخه از این عینک برای آزمایش در CES آماده شده بود ولی روی چشم انسان قرار نگرفته و در عوض روی صورت یک مجسمه قرار گرفته بود و تصویری که در دید مجسمه شکل می‌گرفت روی یک صفحه‌نمایش بزرگ نشان داده می‌شد. اما به هر حال تا وقتی که یک انسان این عینک را به همراه لنزهای آن استفاده نکند نمی‎‌توان در مورد کیفیت یا عملکرد آن صحبت کرد.

این عینک قرار است به‌زودی برای پنتاگون ارسال شود تا آن‌ها برای استفاده نظامی iOptik را مورد آزمایش قرار دهند. احتمالاً اطلاعات مربوط به عملیات‌های نظامی، دستورها فرمانده یا موقعیت جغرافیایی دشمنان درمقابل چشمان سربازان نمایش داده خواهند شد. اما این عینک‌ها در دنیای واقعی و برای مصرف‌کننده عادی چه استفاده‌ای خواهند داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات