این اسلحه هوشمند با تشخیص چهره و اثر انگشت کار می‌کند

یک‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مرد در حال شلیک با اسلحه هوشمند Biofire
یک شرکت آمریکایی پیش‌فروش اسلحه‌ی هوشمندی را شروع کرده است که صرفاً در صورت شناسایی چهره و اثر انگشت کار می‌کند.
تبلیغات

شرکت آمریکایی Biofire Tech که در ایالت کلرادو فعالیت می‌کند، شروع‌ به دریافت سفارش اسلحه‌ی هوشمند کرده است. این اسلحه با فناوری تشخیص چهره کار می‌کند. رویترز در گزارشی اختصاصی می‌گوید چنین سلاح‌هایی برای موفقیت در بازار مسیری طولانی در پیش دارند.

Biofire Tech نمونه‌ای از اسلحه‌ی هوشمند خود را به رویترز نشان داد و این اسلحه در دو مورد موفق نشد شلیک کند. کای کلوپفر،‌ بنیان‌گذار و مدیرعامل Biofire Tech، می‌گوید نرم‌افزار و قطعات الکترونیکی اسلحه به‌طور کامل آزموده شده‌اند و دلیل عدم شلیک، نقص در بخش‌های مکانیکی اسلحه بود. این اسلحه با قطعات پیش‌تولید و پروتوتایپ ساخته شده است.

اسلحه هوشمند Biofire در دست

رویترز می‌گوید به غیر از مورد یادشده، اسلحه‌ی Biofire Tech در سایر شرایط به‌درستی عمل کرد و حتی توانایی تشخیص چهره نیز داشت.

اسلحه‌ی Biofire Tech را می‌توان با اثر انگشت نیز فعال کرد. این قابلیت از شلیک اسلحه توسط کودکان جلوگیری و احتمال خودکشی را کاهش می‌دهد. همچنین حسگر اثر انگشت باعث می‌شود سلاح‌های دزدیده‌شده بلااستفاده شوند.

مرد جوان با اسلحه هوشمند Biofire

اولین مدل از کلت ۹ میلی‌متری شرکت Biofire Tech احتمالاً فصل چهارم ۲۰۲۳ برای کسانی که محصول را پیش‌خرید کرده‌اند ارسال می‌شود. به گفته‌ی Biofire Tech در فصل دوم ۲۰۲۴ شاهد عرضه‌ی انبوه اسلحه با قیمت ۱٬۴۹۹ دلار خواهیم بود.

محصول جدید Biofire Tech قرار است اولین اسلحه‌ی هوشمند تجاری بازار آمریکا از زمان عرضه‌ی محدود Armatix در سال ۲۰۱۴ باشد. حداقل دو شرکت آمریکایی دیگر به نام‌های LodeStar Works و Free State Firearms در تلاش‌اند اسلحه‌ی هوشمند روانه‌ی بازار کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات