عجیب‌ترین محصولات و گجت‌های شیائومی

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
محصولات عجیب شیائومی
شیائومی یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های تکنولوژی‌ است که عجیب‌ترین محصولات و گجت‌ها را می‌سازد. برای دیدن این محصولات، مقاله و ویدیوی زومیت را از دست ندهید.
تبلیغات

شیائومی سال‌ها است که فقط یک شرکت تکنولوژی تولید اسمارت‌فون نیست بلکه یک برند شناخته‌شده سبک زندگی محسوب می‌شود.

اضافه بر گوشی‌های شیائومی و پاور بانک‌ شیائومی که برای همه شناخته شده، محصولات حوزه پزشکی و سلامت، زیبایی و ورزش تنها بخشی از حوزه‌هایی به شمار می‌آید که شیائومی به آن وارد شده است. به‌کارگیری خلافیت و مدرن‌سازی ابزارهایی که روزانه با آن‌ها سروکار داریم، هدفی است که شیائومی دنبال می‌کند.

اگر می‌خواهید با عجیب‌ترین محصولات و گجت‌های شیائومی آشنا شوید، این مقاله و ویدیو را از دست ندهید.

تماشا در یوتیوب

۱. ماشین لباسشویی پرتابل شیائومی

ماشین لباسشویی پرتابل شیائومی
ماشین لباسشویی پرتابل شیائومی

چه کسی فکرش را می‌کرد روزی برسد که هنگام سفر، ماشین لباسشویی را با خودمان جمع کنیم و ببریم؟ ماشین لباسشویی قابل حمل Moyu شیائومی به شکل تلسکوپی طراحی شده است تا راحت باز و بسته شود و در فضای کمی مثل چمدان جا بگیرد. برای استفاده از آن کافی است لباس‌هایی در حد یک عدد شلوار جین یا چند عدد حوله یا تیشرت را داخل محفظه قرار دهیم، به میزان موردنیاز آب و مایع شوینده بریزیم و دکمه شروع شست‌و‌شو را بزنیم. عمل چرخاندن محفظه در جهات مختلف صورت می‌گیرد و با چند بار تخلیه آب می‌توانیم لباس‌های تمیز را تحویل بگیریم. البته درنهایت هم می‌توانیم آن‌ها را با خشک‌کن خشک کنیم.

۲. ماساژورهای شیائومی

فارغ از علاقه‌ای که خیلی از ما به ماساژ گرفتن داریم، ماساژ یک نیاز مهم برای باز کردن انقباض عضلانی و رهایی بدن از درد است. با توجه به تنوع و تعداد بالای ماساژورهای شیائومی در بازار، به نظر می‌رسد این غول چینی هم علاقه زیادی به مبحث ماساژ دارد.

از تفنگ‌های ماساژ که یک‌دفعه با تبلیغ رونالدو به شدت محبوب شدند گرفته تا ماساژورهای جیبی، همه‌وهمه یک نسخه شیائومی دارند.

ماساژور گردنی شیائومی
ماساژور گردنی شیائومی
ماساژور استیکری‌ جیبی شیائومی
ماساژور استیکری‌ جیبی شیائومی

عجیب‌تر از همه‌ی این ماساژورها، ماساژور استیکری‌ جیبی شیائومی است که مثل چسب زخم روی هر قسمت از بدن که گرفتگی دارد، چسبانده می‌شود تا بدون اینکه کسی متوجه شود ماساژ پالسی بگیرید. با این ماساژ بیرون‌بر حتی هنگامی‌ که در مترو و سرکار هستید هم می‌توانید ماساژ بگیرید.

البته ماساژور گردنی شیائومی مثل Momoda 6D Molaw هم با ظاهری مشابه هدفون‌های ورزشی وایرلس، محصول جالبی است که قابلیت پخش موزیک هم دارد!

۳. سطل زباله هوشمند شیائومی

سطل زباله هوشمند شیائومی
سطل زباله هوشمند میجیا شیائومی

تا به‌حال به داشتن یک سطل زباله هوشمند فکر کرده‌اید؟ شیائومی این رؤیا را به واقعیت بدل کرده است!

سطل زباله هوشمند شیائومی با یک اپ کار می‌کند و از این طریق وضعیت پر بودن کیسه زباله را به شما نشان می‌دهد. وقتی کیسه زباله پر شود، کافی است یک دکمه را فشار دهید تا کیسه به‌طور خودکار بسته‌بندی شود؛ اما متأسفانه خودتان باید زباله را بیرون بیندازید. وقتی کیسه پر برداشته شود، سطل هوشمند بلافاصله با کمک مکش یک کیسه زباله جدید می‌گذارد. همچنین درِ این سطل زباله مجهز به سنسور است، بدون لمس باز می‌شود و یک زندگی مدرن و تجملاتی را رقم می‌زند!

۴. ست چاقوی هوشمند شیائومی

ست چاقوی هوشمند شیائومی
ست چاقوی هوشمند شیائومی

شیائومی ست‌های آشپرخانه جذابی تولید کرده است که هرکسی می‌تواند عاشقشان شود. ست‌های مختلف چاقو و چنگال با طراحی‌های مختلف و البته محفظه‌های ضدعفونی‌کننده آن‌ها.

یکی از جالب‌ترین ست‌های آشپزخانه شیائومی، ست ۵تایی چاقو و تخته برش است که با محفظه‌ ضدعفونی‌کننده ترکیب شده است. هربار که چاقوها و تخته برش را پس از استفاده داخل پایه قرار می‌دهید، پایه شروع به ضدعفونی‌ کردن آن‌ها می‌کند.

۵. گلدان هوشمند شیائومی (RoPot)

گلدان هوشمند شیائومی
گلدان هوشمند RoPot شیائومی

گلدان هوشمند RoPot شیائومی از بین عجیب‌ترین محصولات این شرکت، شناخته‌شده‌ترینشان است. این گلدان محبوب بعد از شارژ شدن می‌تواند اطلاعات خوبی در مورد وضعیت رطوبت و کیفیت خاک را به شما نشان دهد. با یک لوگوی LED که رنگ‌های مختلفش نشان‌دهنده وضعیت‌های متفاوت است، شما همیشه از حال گیاهتان آگاه خواهید بود. برای مثال وقتی چراغ آبی می‌شود یعنی گلدان به آب نیاز دارد و رنگ قرمز یعنی مواد مغذی گیاه کم است و باید به آن کود بدهید. رنگ سبز و قرمز هم وضعیت شارژ گلدان را شخص می‌کنند.

اگر دستگاه پایش سلامت گیاه شیائومی را هم تهیه کنید و در خاک این گلدان قرار دهید، به کمک اپ می‌توانید اطلاعات بیشتری مثل وضعیت نور، PH خاک و غیره را مشاهده کنید.

۶. شیائومی و پشه‌‌کش‌ها

قبل‌تر در مورد تنوع ماساژورهای شیائومی گفتیم، حالا در مورد تنوع خلاقانه شیائومی در تولید محصولات وابسته به پشه‌ها و پشه‌گزیدگی می‌گوییم!

قلم ضدگزیدگی پشه شیائومی
قلم ضدگزیدگی پشه شیائومی

شیائومی یک قلم ضدگزیدگی پشه ساخته است که پاسخ ایمنی بدن را پس از گزیدگی، شبیه‌سازی می‌کند و به کمک فناوری حرارتی پالس مادون قرمز به درمان و تسکین سوزش جای گزیدگی کمک می‌کند.

البته این روش درمانی است و شیائومی محصولات پیشگیری از گزیدگی حشرات بیشتری تولید کرده است. برای مثال دستبندهای دفع حشرات با پراکندن اسانس‌های مختلفی مثل اسطوخودوس، شمعدانی و نعنا می‌توانند حشرات را از شما دور کنند. ظاهر این دستبندها کودکانه است و ازآنجاکه کودکان پوست حساس‌تری دارند، می‌تواند گزینه مناسبی برایشان باشد.

دستگاه دفع حشره شیائومی
حشره‌کش شیائومی ZMI DWX05ZM
دستبند دفع حشره شیائومی
دستبند دفع حشرات Pretty dragonfly

محصولات دفع حشره شیائومی آنقدر زیاد هستند که برای هرکسی یک انتخاب وجود دارد. برای نمونه حشره‌کش‌های قابل حمل شیائومی که به وسیله یک فن، مواد دافع حشرات را در هوا پخش می‌کنند هم در خانه و هم در بیرون کاربرد دارند.

یک نمونه خلاقانه‌تر هم چراغ خواب کاکتوسی دفع حشره است که ظاهر جذابی دارد.

۷. دستگاه آندوسکوپی و پاک کننده داخل گوش شیائومی

دستگاه آندوسکوپی و پاک کننده داخل گوش شیائومی
دستگاه آندوسکوپی و پاک کننده داخل گوش شیائومی

فکرش را می‌کردید که شیائومی برای پاک کردن و معاینه گوش شما هم راه‌حل داشته باشد؟! گجت آندوسکوپی شیئومی، شبیه به یک قلم با سر چنگکی قابل تعویض است که با یک اپ کار می‌کند. وقتی آن را وارد گوش می‌کنیم، می‌توانیم از تلفنمان داخل گوشمان رو ببینیم تا برای برداشتن جرم گوش، دستگاه را راحت‌تر هدایت کنیم.

با کمک این گجت می‌‌شود از داخل گوش فیلم و عکس گرفت و اینگونه عفونت و بیماری های گوش را تشخیص داد.

این گجت کاربردی برای معاینه گوش حیوانات خانگی مثل سگ و گربه هم قابل استفاده است.

۸. چرخ تعادل شیائومی

چرخ تعادل شیائومی
چرخ تعادل شیائومی

اسکیت‌بازی به سبک شیائومی هیجان و خطرات مخصوص به خودش را دارد.

چرخ تعادل میجیا Ninebot یک جفت کفش چرخی موتوردار است که باید بتوانید بدون هیچ بند و محافظی روی آن بایستید و تعادلتان را حفظ کنید. چرخ تعادلی شیائومی با هر بار شارژ تا ۴۵ دقیقه کار می‌‌کند. حداکثر سرعت این چرخ‌ها به ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر‌برساعت می‌رسد.

توصیه می‌شود از این چرخ‌های تعادل در مسافت‌های کوتاه و امن استفاده کنید.

۹. سایبرداگ شیائومی

سایبرداگ سگ هوشمند شیائومی
سایبرداگ شیائومی

سایبرداگ، سگ رباتی ساخت شیائومی است که می‌تواند مانند یک حیوان خانگی واقعی از دستورهای صاحب خود پیروی کند. این سگ توانایی انجام طیف گسترده‌ای از حرکات مثل دویدن، پریدن، چرخیدن، پشتک زدن و غیره را دارد و می‌تواند تا ۳ کیلو بار حمل کند. سایبرداگ محیط اطرافش را در زمان واقعی تجزیه‌وتحلیل می‌کند و با جهت‌یابی مقصدش بدون برخورد به موانع حرکت می‌کند.

این ربات ماشینی متن‌باز امکانات پیش‌بینی‌نشده‌ای دارد که می‌توان براساس آن‌ها سخت‌افزارش را شخصی‌سازی کرد.

البته این تنها محصول رباتیک شیائومی نیست. سایبروان دومین محصول رباتیک شیائومی محسوب می‌شود که یک سال پس از رونمایی سایبرداگ معرفی شد.

۱۰. آینه فیتنس شیائومی

آینه هوشمند فیتنس شیائومی
زن روبروی آینه هوشمند فیتنس شیائومی

شیائومی یک آینه قدی تولید کرده است که می‌تواند مربی شخصی هوشمند شما در خانه شود. این آینه در صفحه نمایش بزرگ ۴۳ اینچی خود حرکات ورزشی را نمایش می‌دهد و تا وقتی روشن نشده باشد هیچکس متوجه متفاوت بودن آن نخواهد شد.

آینه فیتنس شیائومی را می‌توانید به‌راحتی در هرکجا از خانه که می‌خواهید قرار دهید و با برنامه تمرینی موردعلاقه‌تان ورزش کنید و هنگام ورزش اطلاعات سلامتی و حیاتی خودتان را ببینید. همچنین بلندگوهای استریوی آینه، این محصول را سرگرم‌کننده‌تر می‌کند.

امیدواریم عجیب‌ترین محصولات و گجت‌های شیائومی برایتان جالب بوده باشد. از نظر شما کدام گجت خلاقانه‌تر یا عجیب‌تر بود؟ اگر محصولات و گجت‌های هیجان‌انگیزتر و عجیب‌تری از شیا‌ئومی سراغ دارید، در بخش دیدگاه‌ها با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات