گیمبال DJI RS 3 Mini با پشتیبانی از فیلم‌برداری عمومی و امکانات جذاب دیگر معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گیمبال DJI RS 3 Mini
گیمبال DJI RS 3 Mini با قیمت کم‌تر نسبت به مدل‌های قبلی خود، از دوربین‌های DSLR و بدون آینه تا وزن دو کیلوگرم پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

DJI RS 3 Mini رسماً معرفی شد. این محصول جایگزینی کوچک‌تر و سبک‌تر برای گیمبال‌های RS 3 و RS 3 Pro است و فقط ۷۹۵ گرم وزن دارد. این گیمبال به تثبیت‌کننده‌های نسل سوم Ronin مجهز شده که به‌طور خاص برای دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آینه طراحی شده است. وزن این دستگاه نسبت‌به RS 3 Pro نصف شده و می‌توان آن را به‌راحتی در کوله‌پشتی قرار داد و علاوه‌براین کاربران می‌توانند با یک‌دست از آن برای تثبیت فیلم استفاده کنند.

اگرچه گیمبال جدید DJI با پسوند Mini عرضه می‌شود اما از دوربین‌هایی با وزن دو کیلوگرم نیز پشتیبانی می‌کند. DJI فهرستی کاملی از دوربین‌های که این محصول پشتیبانی می‌کند را در وب‌سایت خود ارائه کرده است که ازجمله می‌توان به Canon EOS R5 مجهز به لنز RF24-70mm F2.8 STM، Sony Alpha 7S III با لنز 24-70mm F2.8 GM و Fuji X- H2S با لنز XF 18-55 mm F2.8-4 اشاره کرد. این شرکت همچنین مدعی شده است امکان استفاده لنزهای مخصوص بزرگ‌نمایی بدون نیاز به بالانس مجدد روی RS 3 Mini وجود دارد.

DJI RS 3 Mini از فناوری تثبیت‌کننده‌ی RS 3 Pro استفاده می‌کند. این قابلیت حتی هنگام دویدن به ثبت فیلم‌های بدون لرزش کمک می‌کند. صفحات دولایه‌ی این گیمبال امکان تصویربرداری درحالت عمودی را بدون نیاز به لوازم‌جانبی اضافه یا محدود‌سازی حرکت‌های آن فراهم می‌کند؛ قابلیتی که به‌خصوص برای تولید کنندگان محتوا در رسانه‌های اجتماعی بسیار مفید است.

گیمبال DJI RS 3 Mini
DJI RS 3 Mini به‌نحوی طراحی شده است که بتوان به‌راحتی با یک دست با آن کار کرد

به گزارش ورج، RS 3 Mini از کنترل بی‌سیم شاتر ازطریق بلوتوث پشتیبانی می‌کند؛ البته دوربین شما نیز باید با این عملکرد سازگاری داشته باشد. گیمبال مذکور همچنین از صفحه‌نمایش لمسی رنگی ۱٫۴ اینچی بهره می‌برد و دکمه‌ای برای جابه‌جایی بین حالت‌های مختلف تصویربرداری مثل Pan Follow و First Persion View روی آن تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌های RS 3 Mini می‌توان به امکان تنظیم فوکوس، ISO و سایر پارامترهای موجود در دوربین‌ها اشاره کرد. DJI می‌گوید با هربار شارژ می‌توان تا ۱۰ ساعت به‌طور مدام از گیمبال جدید آن استفاده کرد. شارژ کامل این محصول با شارژر ۱۰ واتی حدود ۲٫۵ ساعت طول می‌کشد. شایان‌ذکر است شارژ به‌همراه این گیمبال عرضه نمی‌شوند و فقط یک سیم USB C در جعبه‌ی آن قرار دارد.

برای دسترسی به سایر قابلیت‌های DJI RS 3 Mini می‌توانید از برنامه‌ی Ronin استفاده کنید. این اپلیکیشن امکاناتی مثل ردیابی، تایم‌لپس و پانوراما را ارائه می‌دهد. علاوه‌براین می‌توانید لوازم جانبی رونین مثل چراغ‌های اضافه، میکروفون و دستگیره‌های کیف را ازطریق درگاه مخصوص به RS 3 Mini متصل کنید.

گیمبال DJI RS 3 Mini درحال‌حاضر با قیمت ۳۶۹ دلار به‌فروش می‌رسد. درمقام مقایسه RS 3 با برچسب ۵۴۹ دلاری و RS 3 Pro با قیمت ۸۶۹ دلار عرضه شده‌اند. اگرچه ویژگی‌های RS 3 Mini کم‌تر از دو مدل قبلی آن است اما با توجه به قیمتی که دارد، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر به‌حساب می‌آید که قابلیت ‌حمل بهتری دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات