اپل ممکن است تولید آخرین اپل واچ ادیشن را متوقف کند

دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد اپل قصد دارد تولید اپل واچ ادیشن را به نفع اپل واچ پرو که نسخه‌ای قدرتمندتر و بادوام‌تر است، متوقف کند.
تبلیغات

MacRumors اوایل ماه جاری متوجه شد که در کنار چندین مدل از اپل واچ رده بالای سری ۷ با قاب تیتانیومی در فروشگاه آنلاین اپل در ایالات متحده آمریکا، کانادا، بریتانیا و بعضی کشورهای دیگر عبارت «در حال حاضر غیرقابل دسترس» قرار گرفته است.

انتظار می‌رود اپل واچ سری ۸ در ماه سپتامبر در کنار سری آیفون ۱۴ رونمایی شود. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، علاوه بر دو مدل استاندارد سری ۸، طبق گزارش‌ها، اپل قصد دارد یک مدل رده‌بالا با نمایشگر بزرگ‌تر و طراحی بادوام‌تری معرفی کند که برای پیاده‌روی و ورزش‌های سنگین مناسب است.

شایعه شده که مدل گران‌قیمت اپل واچ بدنه‌ای تیتانیومی دارد، ویژگی‌ای که تاکنون فقط در اپل واچ ادیشن دیده شده است. بدنه تیتانیومی تنها ویژگی متمایز اپل واچ ادیشن تلقی می‌شود به همین دلیل دیدن دو دستگاه در یک خط تولید با چنین ويژگی‌ای کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد؛ به‌ویژه به این دلیل که اپل واچ ادیشن می‌تواند باعث کاهش فروش محصول دیگر شود.

اوایل این ماه، افشاگر نام‌آشنای صنعت نمایشگر، راس یانگ، گفت که انتظار می‌رود اپل واچ جدید با حجم نسبتاً پایینی به فروش برسد؛ درست مانند گزارش‌های قبلی مبنی بر فروش پایین مدل‌های اپل واچ ادیشن به دلیل قیمت بالای آن‌ها. ظاهراً اپل انتظار دارد در سه‌ماهه سوم سال جاری تنها یک میلیون دستگاه از اپل واچ بزرگ‌تر را، در مقایسه با چهار میلیون مدل ۴۵ میلی‌متری اپل واچ سری ۸، عرضه کند.

اگر مدل تیتانیومی مقرون‌به‌صرفه‌تر اپل واچ ادیشن در خط تولید باقی بماند، می‌تواند به‌طور ناخواسته روی فروش نسل جدید که گران‌تر نیز است تأثیر منفی داشته باشد. اپل واچ جدیدتر می‌تواند برای برخی از مشتریان بسیار جذاب‌تر از اپل واچ ادیشن باشد، با جنبه‌های متمایز کننده معنادار که از آن‌ها می‌توان به اندازه نمایشگر، عمر باتری بهبودیافته و طراحی ظاهری بهتر اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات