ظاهراً جانی آیو همچنان در طراحی هدست واقعیت ترکیبی قدرتمند اپل نقش خواهد داشت

شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اینفورمیشن در گزارشی می‌گوید هدست واقعیت ترکیبی اپل ۱۴ دوربین دارد و حالات چهره و حرکات دهان را برای ایجاد آواتار با دقتی واقع‌گرایانه پایش می‌کند.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته رسانه‌ی انفورمیشن در گزارشی به چالش‌هایی پرداخت که اپل برای تولید هدست واقعیت ترکیبی خود با آن‌ها مواجه شده است. در همین راستا روز گذشته گزارش دیگری در این خبرگزاری منتشر شد که شامل جزئیات بیشتری درباره‌ی هدست مورد انتظار اپل است.

براساس آنچه مک‌رومرز می‌نویسد، هدست واقعیت ترکیبی اپل مجهز به ۱۴ دوربین است تا حالات چهره‌ی کاربر را پایش کند و مطمئن شود که آواتارهای مجازی حالات چهره و حرکت‌های دهان را به‌شکل دقیق نمایش می‌دهند. به‌نظر می‌رسد ایجاد آواتارهای واقع‌گرایانه قرار است یکی از مشخصه‌های پراهمیت هدست واقعیت ترکیبی اپل باشد.

در ادامه گفته شده است جانی آیو، مدیر ارشد پیشین طراحی در اپل، با وجود خروج از این شرکت همچنان در پروژه‌ی تولید هدست واقعیت ترکیبی نقش دارد و به‌عنوان مشاور خارجی به اپل کمک می‌کند. به‌طور مشخص‌تر ادعا شده که جانی آیو گاهی اوقات به اعضای تیم سابقش در زمینه‌هایی مثل باتری، جایگاه دوربین‌ها و ارگونومی هدست کمک کرده است.

منابعی آگاه به اینفورمیشن می‌گویند حتی پس از خروج جانی آیو از اپل، شماری از کارکنانی که وظیفه‌ی تولید هدست را برعهده داشته‌اند موظف بوده‌اند از کوپرتینو به سان فرانسیسکو (محل زندگی آیو) سفر و تأییدیه‌ی او را برای اعمال تغییرات جدید دریافت کنند.

ظاهراً نمونه‌های اولیه‌ی هدست واقعیت ترکیبی اپل در هدبند خود باتری داشته‌اند، بااین‌حال جانی آیو طراحی جدیدی را پیشنهاد داده که در آن هدست به باتری‌ای که کاربر می‌پوشد متصل می‌شود. نمونه‌ی مشابه این طراحی را پیش‌تر برای هدست‌های مجیک لیپ دیده‌ایم. درحال‌حاضر مشخص نیست که مدل نهایی هدست اپل نیز از این طراحی استفاده می‌کند یا خیر.

در گزارش جدید اینفورمیشن گفته شده مدل اولیه‌ی هدست واقعیت ترکیبی اپل قرار نیست روی صنعت بازی متمرکز باشد. اکثر تولیدکنندگان هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با بهره‌گیری از بازی‌های جذاب تلاش می‌کنند نظر کاربران را به سمت محصولات خود جلب کنند، به‌همین‌دلیل، گفته می‌شود چهار نفر از افرادی که عضو پروژه‌ی هدست اپل بوده‌اند به دلیل عدم تمرکز این محصول روی بازی از اپل انتقاد کرده‌اند.

اپل مشغول تولید کنترلر بازی برای هدست جدید خود نیست و قصد دارد از سیستم پایش حرکات دست برای فرمان دادن به هدست استفاده کند. شاید این هدست با گیره‌هایی مثل گیره‌ی لباس که روی انگشت قرار می‌گیرند عرضه شود.

پیش‌تر در شایعه‌هایی اعلام شده بود که ممکن است هدست اپل برای انجام یک‌سری پردازش‌ها به منبعی خارجی متصل شود، اما اکنون بسیاری از افشاگران می‌گویند هدست اپل قرار است کاملاً مستقل باشد. ظاهراً منبع خارجی هدست اپل قرار بوده مجهز به همان پردازنده‌ای باشد که اپل در کامپیوتر مک استودیو با نام M1 Ultra معرفی کرد. M1 Ultra پردازنده‌ی بسیار پرقدرتی است که قوی‌ترین تراشه‌های بازار را به چالش می‌کشد.

انتظار می‌رود هدست واقعیت ترکیبی اپل از دو پردازنده استفاده کند و به سیستمی برای کاهش تأخیر بین پردازنده‌ها مجهز شود. پردازنده‌ی اصلی درون هدست مشابه پردازنده‌ی M2 خواهد بود که هنوز معرفی نشده است و احتمالاً امسال در قالب مدل جدید مک‌بوک ایر و آیپد دردسترس قرار می‌گیرد.

در‌حال‌حاضر انتظار می‌رود هدست جدید اپل در پایان سال ۲۰۲۲ معرفی و در سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار شود. بلومبرگ چند روز پیش در گزارشی مدعی شد نمونه‌ی آزمایشی هدست واقعیت ترکیبی برای اعضای هیئت‌مدیره‌ی اپل به نمایش درآمده است و این یعنی به مراحل پایانی تولید هدست نزدیک شده‌ایم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات