اپل آزمون‌های تولید هدست واقعیت افزوده را تکمیل کرده است

سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رسانه‌ای معتبر اعلام کرده فاز دوم آزمون اعتبارسنجی هدست واقعیت افزوده‌ی اپل به پایان رسیده است تا تولید انبوه این محصول در آینده‌ای نزدیک آغاز شود.
تبلیغات

به ادعای دیجی‌تایمز، اپل آزمون‌های کلیدی تولید هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی خود را تکمیل کرده است تا یک‌ قدم مهم در راستای تولید محصول نهایی بردارد. بر‌ اساس آنچه اپل اینسایدر می‌نویسد، تأمین‌کنندگان قطعات هدست اپل به‌طور مشخص‌تر می‌گویند فاز دوم آزمون‌های اعتبارسنجی مهندسی به پایان رسیده تا اطمینان حاصل شود که نمونه‌ی اولیه‌ی محصول از لحاظ طراحی و مشخصات فنی با برنامه‌های اپل تطابق داشته باشد.

دیجی‌تایمز در ادامه مدعی شده است که اپل تا پایان سال جاری میلادی هدست اختصاصی خود را عرضه می‌کند. در حال حاضر جزئيات اضافه‌ای ارائه نشده، اما پیش‌بینی می‌شود دیجی‌تایمز به‌زودی گزارش مفصلی در این زمینه منتشر کند.

بسیاری از افشاگران به دفعات ادعا کردند هدست واقعیت افزوده‌ی اپل امسال عرضه می‌شود، اما گزارش جدیدی از بلومبرگ اعلام کرد که احتمال دارد به دلیل مشکل در تولید، این محصول امسال از راه نرسد. در هر صورت گفته می‌شود پروژه‌ی تولید هدست اپل در حال نزدیک شدن به مراحل پایانی است.

از سال ۲۰۱۷ شایعه‌هایی درباره‌ی توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی realityOS برای هدست واقعیت افزوده شنیده‌ایم و بررسی‌ها نشان می‌دهد در کد متن باز اپل و گزارش‌های آپلود در اپ استور به این سیستم‌عامل اشاره شده است. گزارش جدید دیجی‌تایمز سند دیگری است که ثابت می‌کند هدست واقعیت افزوده‌ی اپل به مرحله‌ی تولید انبوه نزدیک شده است.

افشاگران می‌گویند هدست واقعیت افزوده‌ی اپل وزن کمی دارد، از دو نمایشگر 4K میکرو LED استفاده می‌کند و به ۱۵ ماژول نوری مجهز است. دیگر مشخصه‌های منتسب به هدست اپل شامل بهره‌مندی از دو پردازنده‌ی اصلی، اتصال وای فای 6E، سیستم ردیاب حرکات چشم، سیستم ردیاب اشیاء، کنترل با حرکت سر و... می‌شود.

فعلاً قیمت هدست واقعیت افزوده‌ی اپل را نمی‌دانیم، اما برخی گزارش‌ها می‌گویند این محصول ممکن است حدوداً ۳٬۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد.

تصویر اصلی مقاله، غیررسمی است و طراحی نهایی هدست اپل را نشان نمی‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات